Dagar med Deco

Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Helén - 21 januari 2008 13:56


Det där stormandet blev det inte så mycket med, i alla fall inte här. Vi ställde in sökträningen då det varnades för att ge sig ut... Ja,ja vi får väl på det på lördag igen.

Alexandra och jag har beställt sökprylar; påviskoppel - extralångt, halsband och rullar. Så nu kommer söket att gå som en dans!


Vi hade möte i valberedningen i söndags, kort och bra. Det kommer att bli en jättebra styrelse nästa år, om bara de som tillfrågas tackar ja. *hoppas*

Vi passade på att träna också. Trälade med ff och frågade Linda hur det såg ut. Hyfsat, ganska bra, samma position hela tiden, lite långt ut, lite promenad... Lät ju sådär. Vi åkte hem till henne och riggade fram en filmkamera. Hua. Upp till bevis.

Bortsett från att man blir väldigt bred på widescreen så var det väldigt bra att se hur det tog sig ut. Inge vidare!! Vi körde igenom hela ettan och allt fungerar jättebra utom linf. och ff. För det första så går jag som en gammal fröken med rollator: sakta. För det andra så har nog Deco full koll på var jag är, men minst en decimeter för långt ut. Gå tillbaka, gå tillbaka, gå tillbaka, börja om, börja om! Blä vad trist!!


Tack Linda! Det gör vi snart om hoppas jag... fast då filmar vi väl dig och Spigge också ;o)


I dag var jag intvingad till Växjö till en doktor som är världsbäst (enligt henne själv) kl. 08.30 Vilket trauma...  Mitt i natten ju... Efter lite om och men så kom jag in till stan i rätt tid och drog med mig Deco. Vi hann med en runda runt kvarteret innan jag skulle in till doktorn. Fy vad jobbigt det var att behöva skita med koppel på...

Efter läkarbesöket tog vi oss till Växjö BK. Här skulle minsann tränas ff och linförighet. Från GRUNDEN! Och vad händer? Jo den rara lilla vovven tränger! Går jättenära bara så där av sig själv. Varför? Vad gjorde jag?

Kunde inte göra annat än berömma ju...


Donade med apporteringen också. Deco springer fortfarande förbi träapporten, spelar ingen roll om jag lägger eller sänger ut den. Kom på att jag har en metallapport också, så den donade vi också lite med. Den är läskig! Dessutom måste han låta när han ska hämta den. Ja, han SKA hämta den. Det hade vi lite olika meningar om, "ta den själv kärring, den är läskig" Men lilla Gubben vet vad apport betyder, och det påminde jag honom om. Och då gick det bra, både att hämta den och att sitta med den i munnen.


Fjärr framför framåtsändandegubbar med kläder på gick utmärkt och hoppet likaså.


Vi avslutade turen till stan med att shoppa godis, komage, ny kong (ja den gamla hänger i ett nytt träd) och en hårig pipkanin som Deco själv fick välja ut, tippar på ett den håller max två dagar om han får ha den utan uppsikt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards