Dagar med Deco

Alla inlägg den 21 september 2008

Av Helén - 21 september 2008 18:41


I dag var det svinottan som gällde. Elitspårtävling på klubben och tre av familjens medlemmar tog sig ut i skogen på morgonen för att lägga spår och ta emot tävlande vid spårslutet.

Spåret som Linda och jag har gjort fick beröm. Det uppskattas förstås. Hoppas att det inte bara berodde på att det gick så bra och att alla pinnar hittades ;)

Lydnaden blev en långdragen historia och resultaten imponerade inte, med ett par undantag, bla. en stoor rottweiler som var både pigg och alert. Kul att se.

För övrigt tycker jag att om din hund inte klarar av att det går förbi två hundar på behörigt avstånd när du tävlar så borde du träna på det!


Deco fick träna på att titta på. Det behövdes verkligen. Han lyssnade på TL och var på G hela tiden. Det vill jag inte veta av, så han fick inte träna när det var slut, eftersom det var det han förväntade sig. Däremot så körde vi uppletande i uppletanderutan som var vallad och klar. Nya grejor för Deco var det också. Tre grejor kom in rätt snabbt, men vi behöver träna på att han ska ut på djupet... Blir till att valla lite korridorer tror jag...?


Preben fick också träna... på att inte skälla i bilen, på att tigga korv (det får man när man är på utflykt),  på att hundar som inte ser ut som honom eller Deco också får finnas! Det var väldigt jobbigt för lilla Pölsegubben, han har sovit som ett litet svin sedan vi kom hem. Som lök på laxen så åt han upp både frukosten och middagen i dag :) Kanske man kan smyga ner några extra kulor i skålen i morgon...


Trött är jag, så medan resten av familjen är på Mamma Mia tänker jag tillbringa kvällen på sofflocket. I morgon är Classe träningsvärd på klubben så då ska vi ut och träna. Tar väl en sväng om järnhandeln och inhandlar skott till pickan som numera finns på klubben :D






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards