Dagar med Deco

Alla inlägg den 23 september 2008

Av Helén - 23 september 2008 12:18


I går var Classe träningsvärd på måndagsträningen så passade vi förstås på att träna. Vi började med skott. Tolv st. smällde Classe av medan Deco och jag tränade. Mest FF och plug. Tyvärr såg Deco när Classe gick iväg så han hade full koll på var skotten kom från och vem det var som sköt. Han reagerar vid skotten, inte så att han blir rädd mer gasad... Mer träning på längre avstånd.


När skjutandet var klart drog vi ca 100 vändor framförgående. Jag började med att lägga in en halt innan han fick springa och hämta bollen. Det behöver vi träna mer på, annars var själva gåendet jättebra :)

Budföring till Mats blev det också ett par vändor. På den första blev det ett slarvigt fotsittande, dvs. snett, den andra rundan var bättre. Deco vet helt klart vad det är för moment på g. Nästa gång ska jag ha en kommenderare innan jag skickar honom. Tjuvstarten hängde i luften...

Platsliggning, apportering och mer skott blev det också innan vi tog en fika.


Preben var också med och jag kunde inte hålla mig så vi tränade lite positioner vi sidan. Det är dösvårt att mecka in honom till sidan och sedan sätta honom på rätt ställe. När han har huvudet i rätt position bredvid och han sedan sätter sig så hamnar han en halvmeter för långt bak! Det blir väl så när man har en sådan kroppsform som han. Vi lekte med snörbollen också. Det gillar han. Intensivt och stadigt grepp och han släpper inte i onödan! Vi övar på "loss" ;)

Här hemma verkar Preben ha hittat sin plats i flocken. Han gillar alla, men tyr sig fortfarande mest till mig. Han kommer bra överrens med Deco och skulle det vara på gång att hetta till, så säger Deco "äh kom, vi leker i stället" och sedan är det avklarat.


Deco har också lugnat ner sig sedan Preben kom. Det blev lite hastigt och konstigt för honom med först kennelläger och sedan försvan Lippan. Dessutom bytte jag foder i den vevan också. Deco blev helstirrig där ett tag, nervös, orolig och inte alls sig lik. Jag trodde det var högenergifodrets fel, men det var nog saknaden efter Lippan. Han är mycket lugnare och mer harmonisk nu sedan Preben flyttade in. Tack för det ditt lilla sviiin :) Och tack Malin som vågade låta oss ha honom! Vi är helt sålda på koftor!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards