Dagar med Deco

Alla inlägg under januari 2009

Av Helén - 5 januari 2009 13:52


I morse vid 6.30 satte brandlarmet i gång! Det visade sig efter en koll att det var falskt alarm. Jädra apparat att skrämmas. Vi köper nog en ny, den där känns inte helt pålitlig...

Det var ändå intressant att se vilka reaktioner vi hade. Konstigt nog var det jag som vaknade och hörde det först, jag som inte direkt är lättväckt annars. Deco sov som en liten julgris och sade nada om oväsendet. Jag väckte Classe som hastade ner och kollade samtidigt som han ropade åt mig att hämta hans glasögon. Hur hade han tänkt att han skulle se något om det brann på riktigt? Jag fick på mig brillorna, men däremot hade ingen av oss särskilt mycket kläder på oss. Det hade ju varit fint att springa ut i -16 utan trådar på kroppen... Som tur var var det ingen fara, men det får en att fundera lite.


På sjukfronten är läget sammalunda. Edvin blev bättre, men är sämre igen. Samuel är lika febrig som Edvin. Jag har haft feber och ont i halsen i fyra dagar, men kanske det börjar likna förkylning nu? Bättre det bryter ut så man blir av med skiten.

Classe var nog den som smittade oss från början. Han hade feber och huvudvärk i en halv dag ungefär. Man ska inte åka till stan i mellandagarna. Mycke´ baciller i omlopp var det nog då. Som tur är för oss andra mår Classe rätt bra nu. Min goa gubbe fixar mat, kastar ner ved och eldar, tar hundarna på rundor och tar hand om oss andra som bara gnisslar om hur synd det är om oss. Tur vi har honom :)

Av Helén - 2 januari 2009 11:42


Nyårsaftonen förlöpte lugnt hos oss.Toast med krabba och avokadoröra till förrätt. Smaskig smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng blev det sedan. Sedan var man mätt och fin :) Konstigt nog har jag jättesvårt att vara uppe till tolv på nyårsafton. Det är aldrig några problem på det hållet annars ;)

Vid halv ett släppte jag ut hundarna för sista gången. Eftersom en del började smälla vid nio på kvällen så tänkte jag mig att det borde vara över så dags. Inte då! Men det smällde faktiskt på ett bra sätt. Höga smällar utan swoshljudet. Var ungefär som skott med belysning. Hundarna sprang omkring som dårar och lekte och brydde sig nada :)


Annars började vi det nya året med att bli sjuka. Det är än så länge bara Classe som inte går omkring och gnäller över feber, hosta, halsont och ont i knäna. Ja, faktiskt har både Edvin och jag jätteont i knäna. Konstig sjuka det här...


I går var det underbart väder så det blev långrunda med kameran... eller förlåt, jag menar hundarna :D


Deco vid bryggan



KamouflagePreben

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards