Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Utflykt och ridhusträning

Av Helén - 22 februari 2009 22:45


Jag undrar vad det är som är så mysigt med att sitta i en snöig skog vid en sjö och äta? Ja, inte vet jag men vi gillar det. I går laddade vi ryggsäckarna med korv, fyllda baugetter, choklad och kaffe och drog till Skärsjön.



Höga berg, branta klippor och alldeles folktomt. Härligt! Hundarna sprang som dårar i flera timmar. Utom när de tiggde fika vid elden förstås ;)


 "Ge mig korv NU"

 Sitta PÅ filten är för veklingar...


"Jag får nog ingen korv så jag får väl ligga här ensam med min plastklämma ..."


ALLA fick korv! Och mackor. Det får våra näsor betala för i dag.. Deco kan klämma fram enastående sura fisar :(

Preben somnade som en sten när vi kom hem. Fyra timmars motion räckte tyckte han :)

Deco var också rätt nöjd med sin dag, även om han nog kunde varit ute en stund till.

_


I dag har vi premiärtränat i ridhuset. Vi började med en stund sitt kvar medan jag donade med riktningspinnarna. Det var inga problem. Vi fick till ett framförgående medan majonäserna låg plats. Det var länge sedan det blev tränat så jag är rätt nöjd med resultatet.


Annars blev det mest ff och inkallningar. Det var lite trångt och Deco blev väldigt störd av omgivningen så det kändes inte som någon idé att prova på mer avancerade grejer.

På slutet fick vi en kvart för oss själva och då donade vi med apporteringen och skavde lite mer framförgående. Det gick bättre än i början :)


Deco hade stora problem med underlaget i ridhuset. Inte att gå på, men det var äckligt att få i munnen...  Det fastnade både på bollen och apportbocken. Han är pipplig som en liten prinsessa...!

 Vi provade med att ha slangen som belöning eftersom det inte fastnar så mycket skit på den, men den är inte lika kul så det fick bli skitiga bollar i alla fall till slut.

 Deco har en underbar päls! Han var inte vacker när vi hade tränat klart, fullt med bajsigt ridhusspån överallt. Men efter trettioåtta grundliga rullningar i snön så var han ren och fin igen :)

 
 
Biggan

Biggan

23 februari 2009 08:24

Klart det är mysigt att grilla korv ute-t.o.m jättemysigt.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Sofie

Sofie

23 februari 2009 20:59

Tack för grattiset på bloggen, Tack för träningen sist den hjälpte till på vägen mot målet :-) Snart får vi ladda om mot tävling i aprill och SM.
PS: Super mysiga personer och årsmöte på ÅLBK! DS

http://blogg.passagen.se/mitzi2

 
Jill

Jill

25 februari 2009 05:09

Oj vad mysigt ni ser ut att haft!!! ja tror många hundar inte tycker om att få ridhusmaterial i munnen!! Så jag belönar alltid från handen när jag tränar i ridhus. Och kör väldigt sällan apporten. Sköt om dig!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Anna & Juni

Anna & Juni

26 februari 2009 16:59

Härligt att sitta ute och äta. Men jag väntar nog tills det blir lite varmare ute...

Känns som att alla har tillgång till ridhus att träna i! Det är ju jätteskönt att slippa stå i snöslasket och hoppas hunden ser koner och rutor i mörkret. Hua.

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards