Dagar med Deco

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Helén - 1 augusti 2009 21:57


är det inte som vanligt. Classe och ungarna är i Gävle och firar farfar som fyller 70. Någon var tvungen att vara hemma och ta hand om hundarna och den lotten föll på mig. Undrar varför? ;)


Hundarna är inte heller som vanligt. Deco och Preben väntar vid var sin dörr och suckar djupt. Om det är resten av familjen, eller löptiken de väntar på det vet ingen. Bunan försöker hålla sig där jag är, vilket inte är det lättaste eftersom jag f.n mest springer runt och försöker packa inför kennellägret.


Mina förväntningar på kaoset som skulle utbryta när vi skulle ut och gå allihop på en gång kom verkligen på skam. Deco går lös bredvid/bakom mig, Preben och Buna går så fint bredvid varandra i kopplen så man tror inte det är sant! Däremot så råder det total anarki när de väl är lösa i skogen. Jag har hört att det finns hundar som GÅR på promenad. Det hade varit trevligt! Mina springer mest...


Kennellägret ja... i morgon kväll bär det av. Måste bara få hem bilen innan jag kan packa och åka. Ungarna stannar i Gävle en vecka så det blir bara Classe som kommer hem i morgon.

Det ska bli så kul att träffa alla gamla och nya Vickuliter. Jag funderar på om jag bara ska ta med en hund...? Classe kan väl inte bara gå här hemma och skrota med Preben? Jag och Bunan behöver bonda lite mer och han kan behöva se lite av världen utan att Deco är med. Vi försöker dela på dem så mycket som möjligt, men i bland funkar det inte praktiskt.

Deco vet nog vad jag funderar på för förut låg han i hallen och BLÄNGDE på mig. Ja, vi får se hur det blir.


För övrigt hoppas jag att det blir mycket av det här



och inget sådant här


på lägret.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards