Dagar med Deco

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Helén - 5 augusti 2009 11:04


Det är en härligt solig dag i Kumla. De allra flesta är i skogen och spårar, men jag tog en vilodag på verandan. Det är så bra att det finns folk som tar med datorn på lägtret, man får lite abstinens när man inte hänger med i vad som händer i världen.


I går spårade vi i Tripphult. Bruno fick ett spår som fick ligga alldelas för länge på den torra mossan så de fick bli ett till som vi tog direkt. Det gick jättebra och han spårade så noga och fint till sin kattmat.


Deco fick ett som var ca 500m på hygge. Torrt och varmt var det. En lång pinne & kattmat som slut. Det låg en och en halv timma och jag hade mina tvivel... som jag inte alls hade behövt ha. Han var också väldigt noga och koncentrerad och hittade sitt slut. Att göra sig till med kattmat var däremot helt överflödigt, det smakade inte särskilt gott tyckte Deco.


På em. var det meningen att vi skulle träna lydnad men efter en hel förmiddag med huvudvärk i skogen så tog jag en tupplur i stället och vaknade ganska uppfriskad till en mycket trevlig kväll i stället :)


I dag bestämde sig Herr HV för att komma tillbaka så jag skippade som sagt skogen.

Här är en massa trevligt folk och trevliga kelpies av olika modeller och färger. Valpar har vi också en hel hop av. Buno är minst och yngst (och gulligast) Det är jättebra miljöträning för Bunan med alla olika jyckar och människor som hälsar och klämmer på honom. Det finns också ett långbord med en massa goda matrester under... Nätterna tillbringar Buno gärna på mig. Det är så behändigt att ha matte liggande på golvet!

Skotträning blir det varje morgon och än har inte Buno visat med en min att han hör något av det :)

 



Nu ska jag ta en rejäl runda i skogen med jyckarna och sedan är det nog dags för lite lydnad med Deco.


Tack för lånet Ola :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards