Dagar med Deco

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Helén - 12 september 2009 19:59


I går blev det mera spår. Bönan fick ett som var ca 100 meter med två pinnar, en lång och en kort. Jag jag vet att jag inte skulle ha pinnar i spåret, men jag var ju tvungen att prova om det funkade med gotteburk vid pinnen. Förut har jag bara testat att lägga dit en pinne och se vad som händer, d.v.s ingenting. Första gången med pinne + burk så stannade B vid pinnen, fast burken märkte han inte för den hade jag grävt ner i mossan under pinnen Tungan ute men kopplingen mellan pinne och smaskigheter gick blixtsnabbt i lilla popcornhjärnan och hittills (peppar peppar) har han stannat vid alla sina pinnar Skrattande


I går gick det som vanligt att spåra d.v.s utmärkt! Leka med pinnarna vill han inte så gärna. Det är bättre att käka det som ligger i burken och sedan fortsätta. Jag försöker göra ett tydligt, lugnt och trevligt uppehåll vid pinnarna, Bönan är mest intresserad av att fortsätta spåra... Glad


-

   


Deco fick två ganska korta spår med förledningsspår rakt över. Förledningen bestod av Nettan och hennes höglöpande Aska Cool


Jobbigt!

KOKO  



Det gick förvånansvärt bra! När vi var på väg till spåret så funderade jag på om Deco tänkte spåra över huvudtaget med tanke på alla smaskiga lukter som fanns överallt, Aska hade ju inte suttit i bilen hela tiden innan Flört Det var inga problem med det, när spårselen åkte på så spårade han. Skönt! Såklart var det frestande att byta spår, och det var det som var meningen. Fick planerat tillfälle att säga till honom att inte byta spår, och rikligt med beröm när han fortsatte på det rätta Glad

Finns det någon som har ett dresserat rådjur vi kan få träna med så hojta till, så kommer vi!


Vi körde lite pinnstig och "uppletande" av pinnar också. Det var Lajbans!


Vi hittade några gula skönheter

  

Herr Kantarell


Jag tycker plötsligt det är rätt kul att plocka svamp, i alla fall kantareller eftersom det är i princip den enda sorten jag är säker på. Det är roligare att ha något att göra under skogsturerna än att bara gå och gå och gå hela tiden. Äta dem får däremot gärna någon annan göra. Skitäckligt!


_

I dag blev det en tur till klubben för lite fotografering till tävlingstavlan. Det var kurs där ute och folk som tränade. Kul! Skyddsarna körde plats med skott och det var perfekt att hänga på det. Bönan fick träna lite fot, ink, sitt kvar och ligg kvar medan de sköt. Kollade till lite på första skottet, sedan var det lugnt Skrattande


Sedan bar det av ut i spårskogen, men det blev inga spår till våra gossar i dag Rynkar på näsan Det blev elitspår till vår tävling på söndag. Alla jyckarna var med och sprang i skogen och i dikena så de var nöjda, glada och skitiga när vi hade snitslat klart. Hur mycket kan en femmånaders kelpie egentligen hålla på? Bruno har hittills aldrig vilat frivilligt på planen eller i skogen... Obestämd


  

B springer fort


Kan hända att jag har bilen någon dag nästa vecka så vi kan åka ut och spåra lite elitspår, de ligger färdigsnitslade och bara väntar Flört


Hemma väntade fläskfilé och rödvin så nu är jag lagom i form för att krypa ned bredvid Bönan i soffan och mysa.

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards