Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 6 januari 2008

Nu räcker det!

Av Helén - 6 januari 2008 22:05


Jag vill inte ha mer snö nu! Det finns ingenstans att vara och träna lydnad. Promenader är förenat med livsfara. Alltså, först kom det snö. Efter två dagar så plogades vägen, då blev det blankis. Inte ett dugg sandade de. Nu har det snöat igen = skithalt!


I dag blev det inomhusträning. Konstigt nog så kan inte Deco "ligg" när han sitter vid min sida, och inte kan han sätta sig från liggande heller. Framför är det inga problem. Så det tog vi tag i idag.

Hålla fast pinne utan att tugga står också på dagordningen. Målet är att han ska hålla i den, vad som än händer till jag säger loss.  När det sitter får vi börja ta tag i ingångar till sidan med föremål i munnen.

FF blev det framför spegeln i hallen. Max två små steg kan man ta, men det är ju bättre än inget. Fokus låg på kontakt vid rörelse. Han kan sitta och titta hur länge som helst (nästan), men när vi ska ta ett steg så måste han se sig för!!! Och släpper kontakten. Dumma hund ;o)


I dag gratulerar vi snyggbrorsan Monster igen. Han har varit på utställning i Göteborg och skaffat sig 1:a & HP i juniorklass.

Dessutom måste Decobuset också få ett litet grattis. Han har namnsdag i dag, det är Melker nämligen!

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

7 januari 2008 21:08

Grattis till Melker i efterskott! På fredag får vi ha distanskalas på 1-årsdagen för alla Mys-vovvarna! Minna tränar gärna inne, så även hennes matte.

 
Ingen bild

Helén

8 januari 2008 16:34

Ja, absolut måste vi ha distanskalas på fredag!

 
Mynta

Mynta

8 januari 2008 17:54

Hej sötnos!
Kul att du och din matte också bloggar:) Men ni är flitigare med träningen ser jag... Tur för dig! Jag tjatar på matte ibland men gillar ju även att slappa i soffan så.. wtf :) Nu är det snart dax för kvällsmat här.. har tjatat om det också en stund nu så snart släpper hon nog till!
Blöt puss från mig! / Myntis

http://myntasworld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards