Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 9 januari 2008

Jag har sett Himlen!

Av Helén - 9 januari 2008 17:32


Ja, den där blåa ovanför molnen. Visserligen bara en liten bit av den, men det var ju skönt att se att den fanns kvar.


I dag tog vi en runda i skogen och sedan blev det lydnad för hela slanten. Mycket fokus på linf. Körde gammaldags och hemvant och det gick utmärkt! Mellanlandade med lite ligg, stanna och inkallning, gick också bra. Sedan körde vi linf. igen. Fick för mig att ta fram klickern och genast går det inte alls bra. Långt ut och långt fram. Suck...


I går var vi och vaccinerade Deco. Ettårssprutan, hade jag totalt glömt bort. Tur man har en veterinär som påminner...

Vi körde lite åderlåtning och tog ett urinprov på Lippan också. Han har verkat lite hängig ett tag och då är det lika bra att kolla. Är lite rädd att hans enorma cortisonintag under åren ska ha skadat på något sätt. Men blodet såg bra ut, däremot så har han urinvägsinfektion. Phu, det går ju att fixa.

Han fick sin första pilla när vi hade varit ute, inga problem att ta, han svalde så fint och fick godis. Han och Deco fick sitta i smatten och torka en stund, och när jag skulle ta ut dem så låg en halv tablett på mattan. Något säger mig att Deco har smakat lite...

 
 
Ingen bild

Fia

9 januari 2008 23:51

Härligt! Hoppas att det blir lite blått till helgen... Bra utan klicker - strunt i den då :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards