Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Efterlysning!

Av Helén - 10 september 2008 13:12

Aika försvunnen!

Sigrid skriver:
Aika försvann igår (9/9) kl 18:45 i närheten av Postterminalen i Tomteboda, Solna, på gränsen till Stockholm. Vi var ute och gick när vi fick två lösa schäfrar på oss. Aika lyckades slita sig lös ur halsbandet och flydde i riktning mot Essingeleden/stan med hundarna efter sig. Schäfrarna kom tillbaks efter en stund men Aika har inte synts till sedan dess.

Snälla, har ni sett/hört något, kontakta Sigrid på 08-345448 / 070-9642403
alternativt Björn 070-3249517   http://www.kajko.nu/

SPRID VIDARE!!!!!!!!


                          

Förutom att det händer något med mina barn eller min man kan jag nog inte tänka mig något värre än att hunden försvinner. Jag kan bara sitta i Småland och hålla tummarna för att det ska gå bra.


                                           ************************

Annars händer det inte så mycket på hundfronten. Träningsmässigt alltså. Det komplicerar saker och ting lite när man har en hund som vill ut och träna med matte, och en hund som absolut inte vill bli lämnad ensam. Vi får väl lägga om schemat lite, men vi har inte kommit in i någon bra modell än. Jag brukar träna med Deco på promenaderna. Tar jag med mig Preben så går det inte att träna. Dessutom vill jag inte ta med Herr P, han tycker nämligen att jag är hans bästa person och Samuel finns väl bara nätt och jämt. Därför försöker jag att göra så lite kul grejer som möjligt med honom. Helst vara en del av möblemanget, så det roliga händer med Samuel.


Vi var på klubben i måndags i alla fall. Försökte mig på stegen... det gick inge´ vidare. Hög är den och långt mellan stegen var det också. Vi gav upp och övade gå sakta på balansbommen i stället.

Annars gick allt jag gjorde väldigt bra; hoppapport med både trä och metall, snabb inkallning, tungapporten kom in i gallopp och näsan sattes på vid vittringspinnarna :) Kanske jag borde börja träna sådant som inte är så bra: kryp, fjärr och framförgående. Jag har fortfarande ingen bra plan för det där gåendet och fjärren har jag förstört med klickern :(


Samuel och Preben ägnade sig åt skogspromenad, lek och träning av "hur man uppför sig på verandan när det kommer en hund och går förbi"

 
 
Ingen bild

CIlla

10 september 2008 17:57

Jag håller utkik om hon skulle komma söder om stan! Det är ju ändå en lite bit till Essingeleden härifrån, men vem vet?

 
Jill

Jill

11 september 2008 13:49

Det är så hemskt med lilla Aika..... Kan inte fatta att ingen har sett henne... Det är ju hur mycket folk som hellst runt Stockholm........Men hela internet Sverige hjälper till iaf... Kul att träningen går bra... Måste man träna det som är svårt??

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Pia

Pia

11 september 2008 22:40

Nej man tränar inte det som är svårt...man förtränger det till nästa tävling och blir mäkta förvånad över att skiten inte blivit bättre..alternativt så går det kanon bara för att hunden blir så jävla överraskad;)

http://www.flosan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards