Dagar med Deco

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Helén - 12 oktober 2008 18:01


Nu har vi gjort bruksdebut och det gick hur bra som helst i ca fem minuter... sedan gick Deco förbi sista pinnen... :(


Spårandet var förlagt till en kohage utanför Nybro. I vårt spår var det inte utgödslat med spridare om ni fattar vad jag menar, det var mer klumpvis gödslat, av källan själv. I reservspåret (som en stackare fick) och på andra fält runt om kring var det dock gott om koskit utspritt. Det stank över nejden!


Deco jobbade rätt bra, fick ett par hjärnsläpp, tittade sig omkring, kom till mig och satte sedan igång igen. Plockade båda småpinnarna och kom med dem till mig. Spårade så fint så fint och vips så låg slutpinnen vid mina fötter, Deco var tio meter före och så var det roliga slut. Hade jag haft lite koll så kunde jag bromsat honom vid slutet, men kollen hade jag lämnat hemma. Om jag bara hade...


Det kändes SURT! Det enda som inte fick hända, hände! Jag tror faktiskt inte Deco märkte pinnen, han spårade sin vana trogen lite bredvid kärnan. Det blåste ordentligt också, kanske hade något med saken att göra. Men jag vet också att jag inte har tränat särskilt mycket med långa pinnar. SURT SURT!

Jag försökte tänka på Sanna Kallur. Om hon bara hade lyft upp foten lite högre på första häcken i OS så... Men i intrervjuerna efter loppet så grät hon och pratade om VM i Berlin nästa år.

Jag grät inte, jag surade och tänkte på vad skönt det är att jag har en chans till om bara två veckor.


Budföringen gick i flygande fläng och med ett par glädjeskall hos den SUPERKULIGA mottagaren. Där fick vi en 9:a


Lydnaden var ett bra träningspass som blev så här:


Platsl.       10,0    10,0

Linf.         8,5       8,0     sakta sättande, före under språng

Framförg. 7,0       7,5     ryck, vänder sig, nosar, står

Plug.        10,0      9,5

Ink.          10,0     10,0

App          8,0       8,0     attackerare, håller dåligt

Hopp        10,0     10,0


Undrar varför jag plötsligt fick för mig att flaxa med armarna under språngmarchen? Klart Deco for omkring då. Måste också få till lite mer samling och fokus innan vi glider in på planen. Det är inte så bra att koncentrationen kommer efter halva linförigheten.

Framförgåendet gjorde han bra, med tanke på hur det har varit, bara att traggla på.

Ska de inte attackera apportbocken?  Konstigt. Dessutom höll han den jättebra, inget tugg och trams. Däremot så höll han den i ena kulan ;)


Gissa vad vi ska träna på nu?

_

Grattis till Linda med Spigge och Sara och Faye som blev uppflyttade ur lydnadsklass 1 i går och appellen i dag. Jösses vad me´ tårta vi ska få äta nu då :D


_____ Uppdaterat______


Och så tackar vi Bingolotto som genom Torleif Thorstensson (kanske lite motvilligt eftersom det redan var bestämt vart pengarna skulle gå och han inte fick välja en fotbollsklubb :)) gett vår klubb Åseda Lenhovda BK 10.000:- Snygga bilder tagna av Anna-Klara på våra fina hundar bl.a Lippan och Deco visades också. Har inte kollat på BL på flera år men i dag var jag ju tvungen ;)





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards