Dagar med Deco

Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Helén - 24 oktober 2008 15:30


vi genrepat. Lade ett spår i appellklasstuk på en helt annan åker än den vi brukar besöka. Tre pinnar, två med toarullar med leversnittar i (favorit) och en med plåtburk med skinkost. ca 400 meter liggtid en timma.

Det gick såå bra! :D Noga och i spårkärnan nästan hela tiden. Phu! Nu känns det lite lugnare. Visserligen tog han inte upp någon av pinnarna "frivilligt" men han stannar i alla fall vid dem :) Dessutom börjar Deco uppskatta pinnleken mer än han gjorde förut och det känns också bra.


Vädret som jag önskade mig för ett par veckor sedan verkar slå in. Mycket friska vindar och regn väntas på söndag... Vet inte om jag önskar det längre, men jag får väl skylla mig själv :)


Vi har haft tråkigt några dagar nu och inte gjort ett dugg mer än rundorna. Förhoppningsvis ökade det på spårlusten i dag, så Deco har en trist lördag framför sig ;)


Fick antydningar om att agility inte heller är världens lättaste hundsport ;) Tänkte inte på det...

Men så är det ju förstås med allt man företar sig inom hunderiet. På sätt och vis så är det just det som gör det kul. Men det vore skönt att slippa prestationsångesten.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards