Dagar med Deco

Alla inlägg den 15 november 2008

Av Helén - 15 november 2008 16:32


föresatsen att vi skulle ut i skogen och spåra. Classe hade lovat att lägga ett halvlångt skogsspår utan snitslar. Men vad hände? Alla (utom möjligen Deco)tappade sugen när rullgardinen åkte upp och vädret visade sig på andra sidan glaset. Det regnade vågrätt :( Nej för bövelen vad trist! Så vi rastade lite och tog ett varv med Philip (dammsugaren) i stället. Lagom med lite Eurosport sedan.


Visserligen kan man sitta inne hela dagen och kolla på slalom, det gick förresten rätt bra för tjejerna i dag :) Och snooker hela eftermiddagen är inte heller fel...

Men det slutade regna och man kunde faktiskt skymta lite blå himmel här och där. Så jag lade ett spår bakom herrgården här i krokarna. Lite kortklippt gräs, rätt mycket långt gräs med löv, lite gångstig, sandlåda, grus och sedan mer långt gräs. Det blev nog sådär femhundra meter långt med två godisburkar. Ganska många vinklar fick jag till också :)

Jag tänkte att det nog skulle bli rätt så lätt för Deco, inte så mycket "konstigt" underlag. Men bättre ett lätt spår än inget alls.  Det var nog lätt i och för sig, men det som blev svårt var miljön. Folk och bilar, laxfiskare, hundar och trädgårdar där det brukar vara en massa gula hundar...


Hur som helst så gick det jättebra. Han hittade till och med en "extraapport". Det var ett gammalt djurben som låg och skräpade en liten bit från spåret. Urk! Det fick han inget beröm för, vi släppte det och fortsatte. Det roliga var att Deco spårade bättre desto tröttare han blev. Alltså mer noggrant. När störningarna visade sig hade han svårt att hålla koncentrationen. Men han kom igång igen efter att ha kollat lite. Härligt! Nu känner jag mig så där nöjd som jag bara gör när vi har spårat och det har gått bra!


Det ryktas om att vädret ska hålla sig någorlunda regnfritt i morgon. Dessutom har vi redan städat och man ska inte överdriva ;) så i morgon blir det ett skogsspår som utlovat. Jag behöver verkligen gå spår som jag inte känner till. Har en känsla av att jag omedvetet styr Deco ganska mycket och det behöver jag få bort!


Ha en fortsatt trevlig helg allihop! Nu väntar fläskfilén och vinet på mig :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards