Dagar med Deco

Alla inlägg den 21 november 2008

Av Helén - 21 november 2008 14:29


Kan man bli annat än glad när solen skiner och himlen är blå? Det är en favorit för mig i alla fall! På minussidan har vi kylan och snön som dök upp i natt. Det är inte mer än lite puder så jag kan nog stå ut ;)


I dag träffades Sofie och jag för lite träning. Deco fick börja med att titta på när Sofi och Rikke donade lydnad. Det tyckte han inte var en helt igenom bra idé. Sugen var bara förnamnet... När det äntligen var hans tur så kan jag lova att han var i gasen. Det är tydligen bara bra med lite uppehåll.

Jag får dåligt samvete om jag inte gör något i princip varje dag och Deco tackar aldrig nej! Den senaste tiden har vädret och mitt allmäntillstånd varit lite dassigt så det har inte blivit någon träning alls. Deco tycker väl det är OK det också, men det är trist.


Nåväl, i dag var det alltså dags för lite träning igen. Vi började med en liten runda fritt följ under Sofies vakande ögen. Det fick godkänt :) Språngmarschen var lite flaxig, så det får jag lägga lite krut på. Det är så förbenat svårt att springa i kängorna bara... springa överhuvudtaget förresten...


Jag fick även bra tips på hur jag ska dona med krypet. Härligt! Det finns en plan :)

Apportering, inkallningens ställande och handhavande mellan "momenten" fick jag också bra idéer och tips om. Underbart! Tack Sofie! Det var skitkul! Vi gör om det snart :)


Nästa vecka har jag bilen så då ska jag få till lite spår också. Bara det inte kommer en massa snö.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards