Dagar med Deco

Alla inlägg den 25 november 2008

Av Helén - 25 november 2008 17:19


för fullt :) Eller i alla fall oftare än för ett par veckor sedan. Inklallningar, apporteringar och kryyyyp är det vi lägger extra fokus på nu. Har visst glömt bort det där himla gåendet.... hm


I dag blev det snöspår i grustaget. Vi har precis lagom med snö, sådär två centimeter. Lätt att gå i och så blir det lite ljusare också om kvällarna.


Dagens spår gick i skogen, på gruset (som var helt snötäckt), krokigt mellan björkar och i slutet fick jag till en bit på elljusspåret också innan jag vinklade av och gick gick en snutt till i skogen. Det syntes spår i snön på spåret, minst två personer hade gått där innan jag kom dit. På väg tillbaka till bilen var jag tvungen att gå över mitt spår. Spännande att se vad Deco skulle hitta på där...


Spåret fick ligga ca 45 minuter och det var alldeles för kort tid. Dumheterna med den höga nosen kom som ett brev på posten :( Nåväl, vi snirklade oss fram så sakteliga i alla fall. Pinnar med och utan gottaburkar markerades medelst upplyftning :D

Vid mitt övergångsspår ville Deco nödvändigtvis byta spår och bakspåra. Det fick han INTE. Det visade sig också att det var svårt att spåra på is. Jag hade gått över en rätt stor nästan helt tillfryst vattenpöl och där hade han lite problem. Verkade tydligen mest logiskt för Deco att gå runt och ta upp det på andra sidan.

Krokarna bland björkarna gick utan problem och sedan kom vi upp på elljusspåret. Deco var helt övertygad om att spåret skulle gå över stigen och fortsätta på andra sidan. Så var det nu inte och det hade han en del problem med, men han fixade det till slut. Med tanke på mängden spår i snön hade minst en person och kanske en hund gått där sedan jag lade ut spåret. Vinkeln från stigen och ner mot slutpinnen hade han inga som helst problem med. I dag var det dessutom skitkul att hitta den långa pinnen! Hurra!

 Vi skavde lydnad också innan Deco fick parkera i bilen.

_

Preben fick roa sig med den första delen av Decos spår. Gottaburken var omladdad :)

Den lille dansken var såå glad när det var hans tur. Sele och lina; inga problem. Näsan var på och det gick som en dans. På de ställen där jag genat när jag gick spåret med Deco så valde Preben att följa det äldsta påret. Han är för duktig! Dessutom går han i ett behagligt tempo ;) Gotteburken var en höjdare och spåret var alldeles för kort! Herr P ville spåra mer :)


 _

AKTA ER FÖR SWIFFER rengöringstrasor - GIFTIGA!!

Följaktningen har 1 hund och 2 katter (från olika hem) dött efter att de har slickat på golv rengjorda med dessa trasor.

Det blev taget biopsi prover från deras levrar, som var mycket förgiftade och i dåligt skick.
Vid kontakt med producenten (från veterinärens sida inrådan) visar det sig att trasorna innehåller kylarvätska, som är mycket farliga för båda djur och barn.
Så använd INTE dessa trasor från "Swiffer", om du håller av dina djur.
Hoppas att ni sprider denna information vidare!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards