Dagar med Deco

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Helén - 19 november 2008 15:41


med aktiveteter för oss. Det blir mest rundor i regnet :( Fast lite uppletande blir det på rundorna. Men bara med Preben. Deco behöver lite mer organiserade upplägg och det orkar jag inte dona med när Preben är med. Preben får sitta vid skogskanten och använda sin gigantiska näsa innan han får springa ut och hämta grejen. Näsan är det inget fel på. Det tog inte många gånger innan han fattade vad det hela gick ut på. Kul är det också tycker han. Så kul att han ofta kollar terrängen längs med vägen. Kanske det ligger något kul därute :)


Preben tycker grejer är KUL. Så kul att han gärna vill ha dem för sig själv. I dag provade han om det gick att lägga sig på bollen och morra åt mig när jag ville ha den. Han upptäckte snabbt att det inte gick så bra...

Så vi behöver öva mer på samarbete och att det alltid lönar sig att komma med prylarna.

 _

Började med det som förhoppningsvis ska bli ett utomordentligt kryp i går. Tanken var att klicka när han gjorde något med bakbenen. Han fick stå upp om han ville. Han fattade inte mycket av det och till slut så bestämde han själv att det var bättre att ligga ner. Då klickade jag bara han rörde på ett bakben. När vi slutade så tror jag han hade fattat att det var bra att ligga ner och att det jag ville hade med hans bakända att göra. Phu! Hur ska det kunna bli ett kryp av det? Det är inte lätt att belöna riktiga bakbensrörelser när Deco aldrig gör några. Jag förstör nog ingenting annat i alla fall... hoppas jag. Jag kommer inte riktigt överrens med den där klickern, men jag gör väl ett försök i alla fall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards