Dagar med Deco

Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Helén - 13 augusti 2008 12:09


Hemma från kennellägret. Många trevliga kelpar och deras förare har vi träffat. Vädret samarbetade inte riktigt och regnskurarna och kylan gjorde att jag tappade sugen lite. Lydnadsträning har det blivit en hel del av, spår och uppletande har vi också hunnit med. Deco skötte sig utmärkt, särskilt nöjd är jag med hans "lägrespår". Drag i linan, motivation och problemlösning :) Uppletandet fixade han jättebra, fast leta grejor på gräs har han aldrig gjort förut och den stora tarantellaspindeln (i plast) var också lite konstig att ta i först.

Tips om både lydnadsmoment och bruksdito har jag sugit i mig från alla håll. I dag vilar vi oss, men det suger i träningstarmen!


Många trevliga och roliga människor har vi träffat. Extra kul var det förstås att träffa Decos syskon. Tack Fia för att du ordnar läger. Tack Helen för många skratt och särskilt berättelsen om Fjukten! Tack Mögel-Åsa för den eminenta kartan. Och tack Maria och Kylie för trevligt sällskap på nätterna och annars! En del nämnda men inga glömda, jag har haft jättetrevligt!


                                             *******************

Nu till något mindre kul. I dag har Lippan tagit sitt sista bad och hämtat sin sista dummy. Han fick somna in under äppelträdet med sin älskade snörboll i munnen. Begravd bredvid sina polare Ducke och Balder har han också kliat sig för sista gången. Vi saknar dig Gula Lunkentuss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards