Dagar med Deco

Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Helén - 23 augusti 2008 18:59


I dag har vi besökt klubben för ett träningspass. Man måste ju slita sig från OS i bland också...

Väl framme vid klubben hoppade jag ur bilen och hörde ett otäckt väsande! Tyvärr! var det inte en huggorm jag hörde utan luften i vänster framdäck som pös ut. Man är väl en rådig kvinna så jag bytte själv lite fort till reservdäcket innan jag satte i gång med träningen....  Nä, det var ljug... Leif hjälpte till :) Tack för det!


Jag hade tänkt att lägga spår men tidsbrist och däckbyte gjorde att det bara blev lydnad i dag. Det var bra det också. Mycket framförgående, lite skällande, platsliggning, vittring och det obligatoriska fria följet. Fungerade bra alltsammans.

Leifs hund fick en riktig vittringsapportering med "mina" pinnar när Deco och jag var klara. Snacka om att det blev svårt för henne, jag hade ju infekterat hela den gräsmatteplätten med godis! Tänkte inte på det någon av oss... Hon klarade ut det till slut i alla fall :)


Tre Vickulashundar tillbringar denna helgen på SM. En i spår (uppföderskan själv med fräna Ettra), en i sök (Johanna med mysiga Fnissa, dessutom Decos moster), och en i rapport (Anna med coola Hilton). Snacka om att kelpien är en ras man kan ha till det mesta.

Jag hade velat vara där och heja på dem men jag får nöja mig med att sitta framför datorn och uppdatera resultat. Heja, heja!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards