Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Hemma igen

Av Helén - 10 augusti 2009 13:00


Ja, egentligen har vi varit hemma ett tag... Jag ruttnade kraftigt på att inte orka något och hela tiden ha migrän så i onsdags kväll tog jag mitt pick och pack och körde hem. Det gick mycket bättre att köra på kvällen; svalare i bilen och inte lika mycket trafik som på vägen upp. Dessutom underhölls jag sista biten av en fantastisk måne!


Lägret då? Det var trevlig och med mycket folk och hundar. Vi spårade, som sagt, och körde uppletande. Spårandet gick så bra att jag och Gun funderade på att inte "riskera" att köra uppletandet. Kunde ju gått dåligt... nu gjorde det inte det, så vi for från skogen nöjda och glada.


Jappie


Undrar om Jappie tycker att Gun är lite sölig med belöningen?

Bönan blev överlycklig över att träffa Gun. De har en lång 8-veckors historia ihop ;)


Tänker du verkligen äta hela den där mackan själv?


Såklart inte!


Vi hann också med att träffa Eva


och brorsan Ibbo.


Brorsan kunde minsann hålla sig vid sin matte på promenaden. Bönan stack i väg i sin vanliga stil 100 meter bort.


Har hört en del säga att valpar är för små för att åka på läger, man kan inte träna med dem. Nä, förvisso inte lydnadsträning i någon större utsträckning, men sociala kontakter med både hundar och folk är bättre än all momentträning i världen. Alla hundar gillar inte valpar och det behöver man också lära sig. Sova borta är också bra att kunna för framtiden. Åka långt och stanna på konstiga ställen och kissa är annat man behöver vara med om.

Kanske är det också så att det finns hemmaregler och lägerregler? Sitta med vid bordet är i alla fall inget konstigt på läger tycker Klura


Tre valpar och en pinne. Bönan i mitten.


Monsterbrorsan fastnade också på bild.

Deco och Monster var inte särskilt lika utseendemässigt. Till skillnad från Kylievalparna som var som klonade allihop :) Många valpar vare´ på läger i år.

Monster lärde Bönan att man inte får gå fram och rota i andras träningsväskor hur som helst!


_

Sedan vi kom hem har vi hunnit med att fira Edvins 13:e födelsedag. Med både glassbomb (jo det är faktiskt glass under allt godiset)


och present



I fredags tog vi en runda till klubben. Bönan fick ett spår på planen. Gick utmärkt, fast han tog några flåspauser i värmen.


Deco fick också ett planspår. Jag lade ut det efter att B och jag hade gått, bl.a gick vi över B.s spår, och sedan tog vi det direkt. Deco tyckte också det var varmt, men han spårade så in i bomben bra!!

Det firade vi med att träna saktagående ;) framochtillbaka framochtillbaka framochtillbaka... Blir nog bra det med 2014 eller så...



 
 
lena

lena

10 augusti 2009 21:47

Hej hopp, tack för påhälsningen i Hilles blogg. Vi gör ALLT för hans tassar. Håll tummarna. Vi ses nästa år igen om inte förr. Ha de bäst. Lena å Hille

http://svartahille.blogspot.com

 
Jenny och Baloo

Jenny och Baloo

11 augusti 2009 00:28

Härligt med läger :) som sagt bra tillfälle att träna på många bra saker att kunna senare! Lill-grabbarna ser stora ut, tur! ...jag var lite orolig att det bara var Baloo som skjutigt i höjden. Ha de fint!

http://bus-baloo.blogspot.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

11 augusti 2009 13:40

Härliga bilder från lägret! Synd att vi inte hann med det i år!

 
Jill

Jill

12 augusti 2009 06:52

Inte kul mewd migrän!!!
Men ddet ser ut som ni hade en mysig vecka ändå :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Catherine

Catherine

12 augusti 2009 12:15

Tack snälla du!
Hi hi ja undrar också hur det går om jag tränar lite då svimmar jag nog:D
Vilket härlig läger ni har varit på!
Ingen valp är för liten för ett läger, gäller bara att anpassa tycker jag. Dom behöver som du skrev mycket social träning, och vart får man det bäst jo en plats fullt med hundfolk;)
Ha det gott Catherine

http://www.gyllenemix.se

 
Veronique

Veronique

12 augusti 2009 19:16

Fina bilder från lägret. Nästa år ska vi banne mig komma också!

http://godiscoominya.blogspot.com

 
Gun

Gun

12 augusti 2009 21:09

Hej! Tack för senast, jättekul att träffa dig o vovvarna! Bönan är ju bara fööör söt! Lycka till med träningen! Finfina bilder från lägret!
Den där glassbomben såg smaskig ut ;)
Ha de gott!

http://www.torpie.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

13 augusti 2009 15:10

Tickelitack :)

http://www.annaronge.com

 
Jill

Jill

13 augusti 2009 15:50

ja hunden ska sitta/ligga med huvudet rakt fram.... Den får titta åt det låter/rör sig utan betygs neddrag... Svårt kommer det att bli.... men inget är omöjligt :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards