Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Händelserapport

Av Helén - 20 augusti 2009 23:26


Vi kan börja med att berätta att det har blivit ett skogsspår till sedan sist. Spårmark: mest mossa. Liggtid: 1 timma. Föremål: 1 pinne + lunch



B spårar som en liten.... Böna :)



Den här gången hade jag ett långt snöre i pinnen och riggade upp snöret i ett träd så att jag skulle kunna rycka i det när Bönan nalkades. Det enda acceptabla snöret vi hade hemma STANK! Jag vet inte om det helt enkelt luktade snöre, eller något annat? Luktade gjorde det i alla fall... Naturligtvis så upptäckte Bönan snöret med pinnen, sket i det och ville fortsätta spåra.

Skita i pinnar ingår inte i min träningsfilosofi så jag satte i vanlig ordning i gång att tjoa och bjuda på läckerheter ur tub. Som förra gången var tuben väldigt intressant, och pinnen inte lika spännande. Tack vare snöret så gick han med på att dra lite i det och leka med mig en stund. Givetvis hela tiden med en blick på tuben...




Nej jag trycker inte in pinnen i truten på honom ;)


Själva spårandet gick ungefär som det brukar. Han spårar otroligt noga bitvis och sedan är det som om det brinner till i hjärnan på honom. Antingen så ska han iväg åt helt fel håll, eller också får han tokrus runt runt.


Annars så har veckan innehållit promenader långt från stigen. Vi har kollat in myror, kottar, diverse flygfän och pinnar. Bönan kan minsann leta upp rätt pinne som kastas iväg i skogen.



Deco blev förstås grymt avundsjuk och vill också leta pinnar, så han fick också några pinnkast. Snabbt gick det att hitta pinnen, eftersom han hade Bönan i hälarna!


_


Det har varit ett underbart väder några dagar och då blev det så klart lite badande. Vårt vanligaste ställe var upptaget. Som tur är har vi två sjöar att välja på så vi gick till båtbryggorna för ett litet dopp. De bryggorna är av alluminium. Det skramlar och väsnas och är dessutom ganska hala för hundarna. Bönan tyckte det var rätt läskigt först.



När han väl kom över läskigheten (tog ca 2½ sek.) så var han tvungen att tokrusa framochtillbaka framochtillbaka ....




Appropå konstiga underlag så hittade vi lite så´nt i skogen också.



En baggis!


Det är så ofantligt mycket bilder på Bönan i bloggen nu för tiden (konstigt) så här får ni en på finaste Snufsegrisen som ligger och väntar på att hans spår ska ligga till sig.



Trots vildsvin (i närheten, sade Deco och jag fick genast ihållande hostattacker), apporter i form av en halv klädnypa i trä och en naturpinne, första gången vi använder det, så var han sååå duktig. Jag försökte utmana honom till att gena mellen två ben och klämde dessutom in en spetsvinkel. En familj med barn och allt cyklade förbi medan vi höll på och han fixade alltihop så bra! Det vore kanske bra om jag kom i håg att träna upptag och uppletande också....


_


En fråga: Varför är alltid Decos tuggben mycket godare trots att de ser precis lika ut?

 
 
Jill

Jill

21 augusti 2009 07:24

Oj oj vad du spårar och spårar.... Nu måste jag ut och spåra också..... Japp så får det bli :)

http://www.hundarnaojill.wordpress.com

 
Johanna

Johanna

21 augusti 2009 14:25

haha vad roligt att det blir en glad gubbe om man skriver in rätt kod XD XD
Borde också spåra, massa borden. Aplat, va fan jag går ju tävlingslydnadskurs nu ju!

http://www.jblom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards