Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Städdag

Av Helén - 23 augusti 2009 00:06


Dagen i dag har vi tillbringat på klubben. Städning stod på schemat och vi började så klart med att fika. Själva städandet gick snabbt eftersom vi var en massa människor som hjälptes åt :)


Efter lite grillkorv och klubbmöte så var vi några som stannade kvar och tränade :) Kul!

Vi började med en lååång platsliggning med störning. Störningen bestod av att en hund reste sig i bland... För Deco gick det bra, men han såg lite fundersam ut mot slutet.


Rutaträning tog vid. Det gick väl sådär om man vill att hunden ska springa rakt in i rutan... Fick göra om några gånger och mixtra lite med belöningen, men jag tror vi fick till det rätt bra till slut.

Vid det här laget berättade Deco att han ville gå och bada, ligga på verandan eller i bilen. Svårt att veta hur mycket man ska pressa honom? Vill inte hålla på för mycket, men samtidigt kan vi väl inte bara ge upp...?


I dag fick han ligga på verandan och jag frestade honom med att träna Bönan i stället. Den hunden lär sig snabbt! Eller också hade vi bara tur... :)

För ett par dagar sedan introducerade jag sitt stanna kvar i Bönans värld. Det verkade han fatta rätt bra. I dag provade vi med ligg stanna kvar. Och minsann så gjorde han det också :) med Samuel och Preben lekandes en bit där i från. Visserligen bara fem sekunder åt gången, på tre meters håll, men ändå! Duktig Böna :)


Lite fotgående blev det med. Det går väl som jag förtjänar ;) Sitta fot går ganska bra och gå kan han också några steg. Om jag bara kunde låta bli att gå för långt och inte hålla på för länge.



Hopp provade vi också




Det var roligt, och höjden var inget problem :)


Det där med att komma och ge mig grejer i handen har vi tappat någonstans. Försöker hitta det igen...

Appropå tappat så tappar B tänder. Jag antar i alla fall att det är därför han plötsligt blir alldeles blodig om munnen... ;)


_



Trots att det var sååå varmt och jobbigt att träna så hindrade inte det Deco att leka huuur länge som helst!





När vi skulle åka hem från klubben så skulle Classe sätta in Bönan i bilen. Hejohå och kom, kom och hoppa in! Det hade den lilla godingen inte alls lust med. Först satt han bara kvar och glodde på Classe som en .....amöba, sedan skulle han försöka smita till mig (som stod i närheten och försökte hålla mig för skratt). Classe hindrade honom och bad honom igen att hoppa in i bilen. Då började den gulliga lilla valpen muttra och låta, skälla och hålla på. Hoppa in i någon bil tänkte han INTE! Då var jag tvungen att gå där i från och garva läppen av mig :)

Så får han förstås inte hålla på, men gud vad go han är! Jag tycker det är kul (än så länge) att han har en massa egen vilja. Och tydligt ger uttryck för den också. :)


Jag måste ju också berätta att Bunans pappa Busligans Bocca och matte Hilde i dag kom fyra på Norska mästerskapen i sök. Grattis!!!


 
 
Jill

Jill

23 augusti 2009 06:18

Super kul med egen vilja.... Då kan man komma långt :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

23 augusti 2009 21:05

Oj vad Bönan går i skolan! Han vill väl också vara en duktig kelpie som storebror Deco!!!

 
Ingen bild

Helén Deco & Bruno

23 augusti 2009 22:14

Jill: Ja det kan man! .....eller inte!

 
Gun

Gun

24 augusti 2009 13:25

Hej! In o kollar lite vad ni har för er... Vad ni är duktiga o tränar! Fina bilder på vovvarna! :) Träffar ju Bilbo en del, Bruno är väldigt lik sin bror i mångt o mycket ;) Ha de gott!

http://www.torpie.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

26 augusti 2009 10:39

Tack för uppmuntrande ord i bloggen! Det värmer mer än du tror :) Nu kör vi vidare vårt eget race!

Bönan gör framsteg ser jag! Shit pommesfritts vad stor han blivit! Egen vilja är härligt, med sådan kommer man låååångt!

kramar från oss

http://www.annaronge.com

 
Fia

Fia

27 augusti 2009 18:09

Vilken duktig liten gosse!

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards