Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Städdag & Undringar + uppdaterat

Av Helén - 26 april 2009 18:08




I går var det städdag på klubben. Så mycket städande ägnade vi väl oss inte åt. Klippte lite buskar och rensade lite ogräs. Vi var rätt så duktiga förra året så...

Agilityhindren flyttades ut och fick en ny plats att vara på. Hoppas agilityfolket utnyttjar det för träning nu. Klubbmöte och våffelätning stod också på agendan.


Deco, Preben gillar Brudar och särskilt Edit



Det var också träningstävling i lydnad i den klass eller moment man önskade träna på. Vi passade på att köra lägrelydnaden. Kändes helt OK och bra för mina nerver att ha gjort det lite tävlingsmässigt. Tyvärr blev det inget skjutande :( Det får vi försöka få till på måndagsträningen i stället.


Chili har hypnotiserat Deco


Deco fick ett spår efter en helt okänd spårläggare. Sedvanlig peppning innan. Torrt som fnöske är det i skogen, men det var inga problem :)

Vi har tränat på lite längre spår och fler pinnar ett tag nu så i går blev det ett kort med två pinnar och frukost (lite sent, men...)


En tanke slog mig... spårtävlingar börjar alltid i sviiinottan. Spåren läggs ut när det är morgonfuktigt i marken. Sedan torkar det lagom till vi ska tävla. Undrar hur det går? Undrar om jag orkar masa mig ut i sviiinottan och lägga ett spår? Undrar om jag kan övertala Classe att lägga ett innan han går till jobbet 04.30?  Undrar om det här fina vädret tänker hålla på i en evighet? Undrar om jag ska anmäla mig till en tävling i november i stället? Undrar om jag är nervös?


Uppis:  

Grattis Ola och Vickulas Monster till uppflytt till lägre klass spår!


Grattis Irene och Vickulas Minna till uppflytt till högre spår!


Grattis Jill och Hyzz Karate Kid till 1:a pris i lydnadkl. II och uppflytt till lägre spår!


Va´BRA ni är!

 
 
Jill

Jill

26 april 2009 19:05

Nejdå du låter inte alls nervös ddaaaaaa ;) Kram på dig!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

26 april 2009 20:50

Lugn nu, Deco reder ut spåret. Det ligger bara en timme och inte hinner det bli några drastiska klimatförändringar i spåret under den tiden. Tack för grattis!!!!!

 
Fia

Fia

26 april 2009 21:39

Lugn, det läggs nog inget spår klockan 4.30 ;-) Snarare vid 7-tiden och senare. Visst är det bra att prova på ett morgonspår, men inte klockan tiiiiidigt! Du kan ju lägga ett själv klockan 7 :))

http://www.vickulas.se

 
Biggan

Biggan

27 april 2009 12:36

Efter att ha läst ditt inlägg, kan jag bara konstatera att du verkar kolugn.

http://Bumerangs.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

29 april 2009 20:48

Hurtigt av dig att ens tänka tanken att lägga ut ett spår i svinottan!!! Även om du nu tänkte att Classe skulle göra det, haha... Lugn med nerverna, det där fixar ni ju galant!

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards