Dagar med Deco

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Helén - 1 oktober 2009 22:58


I går blev Bönan hela sex månader gammal. Var tar tiden vägen? Det går ju fort när man har roligt, och det kan jag väl säga att vi har haft den här tiden som B har bott hos oss.

Han är fortfarande ganska envis och tycker saker, även om det där gälla skällandet numer bara visar sig när vi leker. Skönt.

Fortfarande är det lite amöba över honom i bland. Han bara glor som om han endast förfogar över ett par hjärnceller, och de har aldrig hört ordet "sitt" förut...


I dag började skolan på allvar för Bönan! Nej så allvarligt var det inte, men vi körde ett pass med uppletande. Upptäckte genast att det inte var så smart att lägga ut något som B kunde uppfatta som en leksak. Det tog en väldig tid att leka färdigt där borta och sedan komma till mig. Annars funkar det där med att komma och lämna grejer till mig ganska bra.

Det var kanske egentligen mest Deco som behövde träna upplet, så medan han körde fick B sitta uppbunden. Inte alls poppis! För att inte tala om när Deco fick belöning = djupt orättvist!!!

Vi höll till i skogen bredvid gjuteriet och det både lät högt och luktade illa. Det var inget som bekom Bönan i alla fall. Inte Deco heller, men han är ju van.


_


Vi har förstås spårat lite också sedan sist. För ett par dagar sedan fick jag med mig Classe till skogen. Då blev det både upptag och spår. Deco var jätteduktig! Jag tror faktiskt det hände något den där dagen när han inte fick vara med. Nu tog han samtliga fyra upptag åt rätt håll. På tre av dem så gick han fel först och vände sedan. Det gör mig inte så mycket, då GÖR han ju något, analyserar och tar ett beslut! Bara han inte går fel för långt...


Bönan spårade sitt sämsta hittills. Mitt i spåret var det något annat som var hemskt spännande att lukta in. Noooga... Jag har ingen aning om vad det var, men vi kom vidare till slut i alla fall. Han spårade inte alls dåligt, man inte som han brukar. Han hittade dock alla apporterna. Dessutom hittade han skit, som han tyckte han kunde få smaska i sig, men NIX!


_


I går tog vi en runda på åkern för lite snygga sex-månaders bilder.

  


Snygg vet jag inte precis, men den var i princip den enda som inte var helt suddig.


Fick till en skaplig huvudbild i alla fall. Den där valpen som satt så fint och tittade in i kameran för ett par månader sedan har flyttat, så man får vara nöjd med det lilla.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards