Dagar med Deco

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Helén - 18 oktober 2009 13:06



Tack för grattisar! Skrattande


Det finns inte så mycket att rapportera från Småland. Älgjakten pågår för fullt och vi tillbringar större delen av rundorna på fälten. Vågar tusan inte sticka in näsan i skogen så här års Skrikandes


Kvällspromenad  


I går styrde vi kosan mot klubben för lite lördagsträning. Kom lagom till plats med skott. Härligt! Deco låg på en kant och det funkade utmärkt. Gick och gömde mig efter ett par skott och det var inga problem med det.


Därefter gick det mesta åt helvete! Försökte börja träna på fullt fokus under ff. Deco fattade ingenting! Han visste att jag ville något, men inte vad och blev helt blockerad. Då gjorde jag misstaget att plocka fram den förbannade klickern! Det blir ju så tydligt och bra då *dryper av ironi* Lyckades förstås klicka precis när han tittade bort Skrikandes Skrikandes Två gånger dessutom!! Blev vansinnig på mig själv och Deco tyckte nog mest att vi skulle åka hem...

Struntade i fokusträningen (och klickernFoten i munnen ) och försökte köra lite framåtsändande i stället. Gick åt helvete det med!!! Jag har försökt att träna om det på ett annat vis här hemma, och det funkar INTE! Får fram precis de beteenden jag inte vill ha. Suck!


Deco fick sätta sig i bilen en stund medan jag resonerade med övriga tränande (tack!) och tog en kopp kaffe. Sedan fick Bönan komma ut och lufta sig lite. Vi körde det vanliga d.v.s fot, sitt kvar, ligg kvar, inkallning och lite metallapportering. Han hämtar gärna metallen, och träapporter också, men fattar inte att jag vill att han ska hålla fast den en stund hos mig. Han vill gärna spotta ut den så fort som möjligt. Vi får klura lite på det...

Annars var han duktig och gjorde allt det andra bra. Eftersom det förekom skyddsträning inte så långt från oss så tycker jag att han fokuserade rätt bra. Men det är klart; när någon hojtar eller en stor schäfer sätter i gång och skälla, så är det inte så lätt att komma i håg att det var apporten man skulle hämtaFörvånad




Deco fick träna lite till, kändes inte så värst att åka hem när allt hade gått så dåligt... Vågade mig på lite hoppande och kryp åt alla håll. Det gick utmärkt Glad  Trälade lite med tungen också, men det började bra och blev sämre efter hand... FF på det vanliga viset gick helt ok, så känslan när vi åkte hem var bra i alla fall.

Konstigt nog så är det så att ju mer jag tränar desto sämre går det. Jag försöker träna in momenten så noga som det bara går så att det ska bli rätt från början. Vi kommer till en punkt när utförandet är OK och då vill jag försöka fila på lite detaljer och då blir det mesta fel och momentet blir mycket sämre än det var från början......

Det här blev inget positivt inlägg, men så får det vara! Vi kommer väl igen så småningom, men tävling blir det nog inte förrän till våren. Lika bra det, jag känner att jag kliver med raska steg in i vinterkoman och det mesta är ganska trist just nu. Edvin är sjuk med feber och allt. Classe och jag känner oss inte heller så raska men Samuel han bakar tårta, bara för att han har lust, så i dag blir det gott fika minsann Glad

-

Det är fint med höst!

Höstsol  

-


Bönan tyckte inte alls att det var för kallt med ett dopp trots att det blåste halv storm! Såå skönt att sola sig efteråt.

Bruno solar  

-


Spanar....

B på G  

-

Det gäller att hålla reda på var man sätter tassarna i steniga Småland. Både Deco och Bönan tycker att det är roligast att leka där det är krångligt... gulp!

Stenigt i Småland!  


  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards