Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Dike i spåret

Av Helén - 23 augusti 2007 13:53


Oj, oj vilket smaskigt träningssällskap man har skaffat sig! Ja, inte Eva förstås utan hennes fikabröd. I går hade hon bakat! Mums!


Jag och Linda började med att lägga var sitt spår. Decos spår blev ungefär som förra veckan, lite snirkligare kanske och med ett stort och ett litet dike.


Sen skulle det tränas lydnad. Jag bad Linda kolla på Deco´s fotgående. Ville veta om vi är på rätt väg och hur det verkar arta sig. Jo då, hans fotgående såg bra ut tyckte hon, -men du går som en hösäck och tittar ner på hunden!

Hoppsan, det hade hon ju rätt i! Skärpning! Det är bra med träningskompisar som säger sanningen...


Deco gick ovanligt bra, kunde snabbt ändra positionen i stillastående åt både höger och vänster. Vi gick lite rakt fram också, och det var ok det också (ja, förutom min hållning då...) Belöningen bestod av kassler och det var verkligen populärt.


När vi skulle ta spåret så flängde Deco hit och dit och skulle hälsa på alla och lyssnade väl så där lagom mycket på mig, jag tröttnade på det och satte in honom i bilen igen. Där fick han sitta och begrunda tillvaron medan vi fikade. Hembakat!

När han fick komma ut igen var det en helt annan hund. Lugn och stillsam stod han vid mig och väntade på att få på sig spårselen! Trodde jag väl aldrig att det skulle fungera, men bra var det ju.


Spåret gick super. Första vinkeln till höger tog han som en dammsugare. Hurra! Inget snurr eller tapp. Pinnarna gick också ganska bra, han orkar inte riktigt engagera sig i pinne när han blir trött, och så gjorde jag misstaget att ha för gott godis med mig, kasslern.

Deco tyckte nog att jag hade gjort ett ovanligt roligt spår, för mitt i spåret fick man ju sätta i gång att bada i det jättekuliga vattenfyllda diket! Å vad roligt det var! Jag upplyste honom om att det var meningen att han skulle spåra och till slut tog han ett jätteskutt från min sida över på andra sidan och spårade som han aldrig gjort förr. Vi får nog öva på att inte bada under arbete... och inte ha diken i spåret tills han blir lite mer spårvan...

Det lilla diket var inga problem och slutkongen var ovanligt rolig.


Det var en bra träning, men det märks att hösten är på väg. Det blir alldeles för snabbt mörkt för att hinna med både spår och lydnad i någorlunda ljus. Fast i går pratades det om en lampa.....   :o) LYX!





 
 
biggan

biggan

25 augusti 2007 14:13

Vad kul att du oxå börjat skriva om din träning. Har precis varit innte o tittat på resultaten på bruks SM. Om du inte redan vet det, så kom Fia 5:a. Det är ju för otroligt bra gjort. Hej igen.

http://biggan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards