Dagar med Deco

Alla inlägg den 9 september 2007

Av Helén - 9 september 2007 13:49


Visst är det konstigt med en Brukshundklubb som är alldeles tom och öde en helt vanlig lördag? Så är det på vår klubb och det är ju skittrist! Ingen som är där och tränar, fikar eller lägger spår. Vad gör folk med sina hundar egentligen? Sitter hemma och borstar pälsen? I går passade det mig i och för sig utmärkt, stor plan utan störningar och skogen alldeles orörd.


Jag började med att lägga ett vanligt spår med tre pinnar och leksak. Den här gången fick det bara ligga en halvtimma innan vi gick det. Jag ville nämligen se om det var någon skillnad i hans spårbeteende, det är ju lite ofokuserat i bland. Och det blev det i går också. Han började jättebra, men började slarva mot slutet. Hmm.. Han stannade vid alla pinnarna utom en, och den hade jag grävt ner i mossan, så den undrar jag om han märkte. Lekte som tusan med alla pinnarna och leksaken och tyckte viltosten var smaskens!

Medan han vilade efter spåret så körde jag lite lydnad med Lippan (det är ju snart KM...) och han blev så lycklig! Trött blev han ju förstås, men allt han gjorde det gjorde han bra. Körde lite positionsträning, som gick jättebra, några inkallningar och hoppet med Deco. Promenad och fika hann vi också med.


Jag har läst i olika bloggar att nyslagen åker är svårt att spåra på. Vilken tur man har som har en sådan precis bakom huset då! Måste ju bara provas. I dag tvingade jag ut Classe på ett tvåhundrameters med två korvburkar som apporter. Det var SVÅRT. Det svåraste var att fästa på det i början, sedan gick det rätt bra. Han hittade båda burkarna och vi lekte länge efter sista burken. Förhoppningsvis fick han positiva minnesbilder av det.


Om sådär fyra månader får Deco tävla appellen, inte för att jag har bråttom... men han får. Kanske ska börja lite på framförgåendet.... ;o)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards