Dagar med Deco

Alla inlägg den 21 september 2007

Av Helén - 21 september 2007 21:41


Känns som om det är dags med en liten uppdatering. Egentligen har det inte hänt något särskilt. Vi tränar som vanligt; apporten, ligg-stå, ff, inkallning, ingångar,,, ja, det vanliga. Spårat har vi också gjort. Han är otroligt svårläst i spåret, men duktig, hittar alla pinnar gör han minsann!


I dag har vi gjort stan. Som vanligt är han coola grabben me chokla´på. enda gången har hetsar upp sig är när jag eller Classe kommer tillbaka från affären vi just varit inne i. Jätteglad att ses igen förstås. Nästa gång det blir stadsbesök så får han prova på att vara ensam hemma i buren en stund i stället.


I dag har jag lämnat tillbaka mina militärgrejor. Tack för kort och otrogen tjänst ;o) Skönt att ha det gjort, men jag kommer att sakna mina kängor. De var så supervarma på vintern. Kan ju bero på att de var tre nummer för stora och fulla med sockor. Sköna var de i alla fall. Jag hoppas bara att mina nya blir lika bra. Mitt korta militärliv kommer inte att sakna de obegripliga listorna fulla med förkortningar som jag fick hem, inte heller tidningen som kom i bland, också full med tabeller, obegriplig text och förkortningar. (militären är ju till och med värre än SBK) Övningarna som bara gick ut på att man skulle skjuta så mycket som möjligt kommer jag inte heller att sakna. Det där nyttiga som man kanske skulle kunna ha gjort med hunden det försvann någonstans i dimman över kalhygget vi skulle bevaka, i händelse av att Fienden dyker upp.

Droppen var nog när en kapten hade en lång "föreläsning" för oss "mannar" om Sveriges Försvar. Det var nämligen vi det! När jag tittade mig omkring så visste jag inte om jag skulle skratta eller bli rädd. En sådan sorglig hop med nötter hade jag aldrig sett. Förstås inte mig själv inräknat ;o) Nä, det är nog bäst att hoppas på att slutet kommer snabbt, jag och Lippan lär inte kunna göra något åt det i alla fall.

Det hade kanske känts annorlunda om inte Lippan fått sin allergi ungefär samtidigt som vi blev certade. All klåda och medicin förstörde början för oss och sedan kom jag inte riktigt in i det igen.


I morgon blir det lydnad hela dagen, vi har långpass på kursen. Då ska vi grillas en och en. Lär bli mycket väntande. Jag och Deco ska framför allt få duvningar i ff, fjärren(stå-ligg), och budföring hade jag tänkt.

Classe ska gå ett till elitspår inför tävlingen, sen kommer han till klubben och gräddar våfflor till oss. Mums! Efter kursen bär det raka vägen hem till Davis Cup tennisen, spännande nu.. Tidigt i säng och sen upp i svinottan på söndag och tävling på klubben. Den dagen blir nog inte så kul för Deco, men några skott lär det ju bli.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards