Dagar med Deco

Alla inlägg den 18 september 2007

Av Helén - 18 september 2007 11:28


Tog mig ut till klubben på den vanliga måndagsträningen i går. Som vanligt skulle det väl vara rätt så tomt på folk trodde jag, men icke! Bil efter bil rullade in på parkeringen och både gamla kändisar och nya förmågor dök upp. Kul!

Med tanke på Decos lydnadstäning var det dock inte så positivt. Mycket att kolla in och hålla reda på, han hade definitivt inte tid med fotgående och apporthållande. Vi har ju inte alltid tränat helt solokvist, så jag tänkte att det skulle gå bra om jag höll mig längst bort på planen, men det hjälpte inte alls. Till slut kände jag att jag blev lite irriterad och då var det lika bra att lägga ner träningen en stund. Deco fick öva sig på att sitta uppbunden i stället. Det kunde han jättebra...

När alla andra gick in och fikade så tränade jag och Lena en stund till och då gick det finemang. Hålla apporten, hoppet, inkallningsingångar, fotgående, typ två meter, med jättefin kontakt och stående.

Det var ju bra att det gick bra till slut, men jag får nog masa mig in till Växjö och träna bland lite folk också...


Efter träningen så hjälpte vi Tidningsredaktören att häfta och adressera sista numret av klubbtidningen. Hon vill inte hålla på med tidningen längre och det verkar inte finnas någon som vill ta över. Helt förståeligt, det är ett jättejobb! Tråkigt är det i alla fall. Nu lär väl informationen bara komma ut på hemsidan i fortsättningen, det funkar väl det också, men det känns lite konstigt att vi inte ska ha någon tidning i klubben längre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards