Dagar med Deco

Alla inlägg den 12 september 2007

Av Helén - 12 september 2007 10:33


I går var det kurs. Jag åkte till klubben en stund innan för att hinna lägga ett spår också. Jag provade en ny grej för att få honom mer intresserad av apporten. Så fort han hittade den så halade jag upp kongen och vi lekte med den. Det fungerade faktiskt bra, när vi kom till den tredje pinnen så plockade han upp den och kom med den till mig! Hurra!


Kursen gick i fotträningens tecken. Deco kan sitta fot med bra position och kontakt, han kan också gå några meter och titta på mig, men när vi startar så kollar han bort några steg och sedan söker han kontakt igen. I går kom jag på att jag gått alldeles för fort fram. (Nähä, så ovanligt) Så vi filade på att hålla kontakten medan jag rörde mitt vänsta ben framit i snigelfart, dvs. inte ens ett riktigt steg. Han kopplade väl inte riktigt, men det är bara att träna på, nu tror jag att jag vet hur jag ska träna i alla fall.


Vi filade också lite grann på snabba lägganden i rörelse, men Deco började bli lite trött,slarvig och ofokuserad och jag tänkte gå av planen. Då passade

Decopissenisse på att pinka på Evas träningsväska. (Ni vet jag- kan- pinka- högre- än- alla -andra -Deco) Jävla dumma hund!! Han åkte in i bilen en stund medan jag lugnade ner mig och bad om ursäkt. Eva tog det rätt bra, mer som att hon nu fick en anledning att byta ut väskan till någon hon tyckte bättre om... 

Tänka vad lite skäll kan göra för motivationen. Jag tog ut honom ur bilen för att avsluta träningspasset lite kul, och helt plötsligt var han väldigt alert och duktig!


Vi har även hunnit med ett spår till på fältet. Classe kommenderades ut med korvburkar och kong. Den här gången blev det nästan ett appellspår i längd och två riktiga vinklar. Deco genade rätt ordentligt mellan första och andra vinkeln och missade en burk, men resten klarade han jättebra. Vi körde lite "nu kommer jag och tar dig" när vi hade spårat färdigt och då hittade han burken, plockade upp den och kom till mig. Deco är inte mycket för att spontanapportera, så varje gång vi kan få till det så blir jag jättenöjd.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards