Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 10 februari 2008

Värsta lyxen

Av Helén - 10 februari 2008 19:18


har jag haft i dag. Ungarna levererade frukost på sängen i morse. Sedan var det fullt upp med skidor både på längden, tvären och platten. Hembakad kladdkaka med grädde avnjöts under hockeymatchen, tack för den Samuel. Om en stund blir det snooker, finalen i Malta Cup, spännande.


I går var vi duktiga och tränade lydnad. Det var ovanligt mycket folk på klubben. Jätteskoj, men svårt för en liten Knäppie att fokusera. Kan ju ha berott på att det var sex schäferskallar och en majjonäs...

Platsliggning tjugo meter från malleröj i skydd klarade han bra i alla fall. Det var inte lugnt och avslappnat, men han låg i alla fall kvar.... Ända tills den föraren glatt utropar "varsågod" till sin hund, då fick Deco sprutt i benen minsann. Sedan varsågodade vi lite till och då låg han så bra så.


Linförigheten börja kännas bättre. Min rådgivare från förra veckan var förstås tvungen att påpeka lite ;o) ... Och allt handlar om att ta ner momentet till micronivå och träna om. Så rätt, men usch vad tråkigt det är. Speciellt som jag verkligen har försökt att ta det från grunden och inte gå för fort fram. Ändå hamnar man där :(


I går var jag på det trevligaste årsmöte klubben har haft på flera år. Trevliga människor och jättegod mat. Grattis till Kerstin och Shanaz som blev årets tävlingsekipage i bruks och lydnad.

Vi hade också besök av en tullhund; holländska herdehunden Mira. Mycket knark har hon hittat i sina dagar, dessutom en trevlig representant för sin ras. Arbetsförmåga besitter hon också, en gång hade hon letat narkotika i fyra timmar! Då var hon lite trött sen... Och allt detta gör hon för att få sitt plastben :)

Hundar är verkligen underbara!

 
 
Akka & Asta

Akka & Asta

12 februari 2008 17:47

Åh, kladdkaka! Vad sugen jag blev...
Ja årsmötet var verkligen jättetrevligt! Det är alltid lika härligt att se en hund jobba med en sådan glädje som Mira gjorde och maten och sällskapet var som sagt jättebra!

http://www.freewebs.com/astaskrypin

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

14 februari 2008 11:46

"Platsliggning 20 m från malleröj" ojoj duktigt brorsan, tror knappast Mocca klarat av nåt alls då, möjligen 1 sek "blick-upp" på matte - hon är lättstörd och går igång på sååå lite så fnatt-lisan jag har... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards