Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Nu är det slutet av veckan

Av Helén - 28 februari 2008 11:33


och fortfarande inget på hunddatan! Jag blir tokig!


Vi hade sakletning i går på promenaden. Hittade tråkigare grejor ju längre vi gick. Det började med en tennisboll som bara låg där mitt på stigen. Lajbans tyckte Deco att den var! En bit in i skogen hittade vi en boj?! Lite hålla fast medan matte fotade blev det då. BLÄ tyckte Deckan om den övningen.

På hemvägen hittade jag en halvmåneformad rätt tung järnbit. Mera hålla fast. Den var verkligen jätteäcklig, fast han fick korv. Dessutom var den smutsig, Deco gillar inte sandiga, leriga grejor. I alla fall inte om han ska ha dem i munnen. Rulla sig i gegga är en helt annan sak!


Vi körde lite ff på grusvägen också, gick väl så där. Fjärren ligg - sitt som brukar gå bra, funkade plötsligt inte alls. Deco låg och tittade in i skogen och kunde inte sätta sig upp... Jag påminde om att jag hade korv och gjorde om. Det tog sig mot slutet, men det har varit bättre.


Jag brukar köra rätt mycket inkallningar på promenaderna, ibland med godis eller bollbelöning, ibland inte. Brukar också lägga honom på avstånd. Han är jätteduktig på att komma direkt när jag ropar (fast det kanske jag inte ska skriva nåt´ om, då blir det kanske sämre). Vi hade i alla fall nytta av de små övningarna när vi gick på grusvägen i går. Ur tomma intet kom det en bil i en hiskelig hastighet. Jag ropade och Deco kom direkt, han hade inte märkt bilen för när den kom upp i rumpan på honom så blev han jätterädd.

Idiotföraren saktade inte in det minsta :(

Deco fick korv!!


På lördag är det tydligen så att vi ska städa klubbstugan. Kl. nio på morgonen! Svinottan ju! Men vi har ju gott om tid på oss att träna sen. Dessutom är vi förmodligen mätta eftersom det bjuds på våfflor efter städandet. Samuel har också gjort upp med Kerstin om kladdkaka. Vi behöver nog lägga minst ett spår om vi ska bli av med alla kalorierna!

 
 
Fia

Fia

28 februari 2008 15:54

LUGN :) Det kommer i morgon, eller på lördag eller nästa vecka.... :)) Det såg ju bra ut. Det är säkert OK och OM inte, så har ingen kelpie så vitt jag vet mått dåligt av ett C ( men det ska vi ju inte tro att det blir )

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Helén o Deco

28 februari 2008 16:11

Jag VET, men jag är ändå nyfiken!!!!

 
Jennie

Jennie

28 februari 2008 20:57

Städning på klubben kl. 09.00? Jaa.. det känns lite tidigt med tanke på att det blir party på fredag och även lördag den här helgen. Jag som har de nya gardinerna som ska sättas upp..:S Kommer jag inte så kan du väl äta både våffla och kladdkaka åt mig med!? /Jennie

http://myntasworld.blogg.se

 
Ingen bild

Helén

28 februari 2008 22:05

Klart du kommer, såg du inte att jag behöver ett spår!

 
Fia

Fia

29 februari 2008 06:22

HD grad A & AD ua. NU kan du titta :) Tack & grattis!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

29 februari 2008 08:17

GRATTIS till HD A och AD ua, såå skönt förstår jag!! Har nyss kikat in på Hunddatan när jag kom hem från jobbet. Var slirigt idag - vi har fått ännu mera snö, 1 dm i början av veckan och nu kom det 1 dm till - hoppas på tö snart. Trevlig helg på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards