Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Spår och Ben

Av Helén - 23 april 2008 12:01


Det blev ett spår på åkern i söndags. Ca 400 meter, tre pinnar + slut. Serpentinformat utan vinklar.  Liggtid två timmar. Soligt, varmt och nästan magiskt!

Deco kom i gång bra, spårade jättefint med låg näsa och plockade alla pinnarna utom den sista :(  Han tog den till slut men jag fick vänta in honom lite. Det enda jag kan "klaga" på var att näsan blev lite väl hög mot slutet. Jag vet inte om han tappade koncentrationen eller om det berodde på motvinden. Han gick rätt i alla fall. Som vanligt så strulade det nere i hörnan på åkern. Där börjar rådjurens autobahn till trädgårdarna nämligen. Tappade spårkärnan och lallade runt lite. Förutom det så spårade han super!


I måndags var vi på måndagsträningen på klubben. Jättekul, det var nämligen några andra där och tränade också. Vi fick till en tävlingsmässig platsliggning som varade i fem minuter och gick utmärkt!

Dessutom fick Deco träffa sitt livs första småbarn. En charmig ettåring vid namn Ben. Ben tyckte om att pussa på hundar. Deco var först lite smyg på vad det där var för en liten sak, men sen kom han på att en så´n liten kan vara kul. Tyvärr tyckte inte Ben det var lika kul att bli omkullputtad så den leken fick ett snabbt slut.


Vi hann med lite rutaträning och den obligatoriska linförigheten också. Det känns som om den är på gång nu. Koncentrationsförmågan räcker inte till riktigt så länge som jag vill bara. Träna, träna...


I går slöade vi bara och Deco fick en runda runt Växjösjön med husse på kvällen.

 
 
Anna & Juni

Anna & Juni

23 april 2008 22:40

Det låter härligt med träning o spår i solskenet! Säkert därför Deco är lite seg. Hoppas det är något sådant som gjort Juni lite seg. Jag är ju livrädd för fästingsjukdomar!!! Ha det gott i vårsolen!

http://www.annaronge.com

 
Fia

Fia

24 april 2008 10:17

Härligt, visst är det!!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

24 april 2008 17:07

Härligt med spår i vårsolen! Vi provade ett lägrespår i dag för Minna och det gick efter omständigheterna bra. Jag tänkte inte så noga när jag gick ut det ( blev lite som till Jenni), hoppsan hejsan!!! Men problem är till för att lösas!

 
Ingen bild

Helén

24 april 2008 19:38

Ja, visst är det härligt att kunna spåra i sol :)
Lägrespår! Det var duktigt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards