Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Är man en klantig

Av Helén - 7 oktober 2008 14:32


idiot så får man försöka reparera sina misstag. Alltså tränar vi framförgående... Fram och tillbaka, fram och tillbaka med kul grunka i varje ände. I går kändes det faktiskt som om det lossnade lite. Deco gör rätt men han är inte heeelt säker på det, men nästan :) Jag tillåter Hawaiiutförande, bara han vill framåt. Framförspringning är nog snart vår bästa gren. Tar jag tillbaka honom så blir han väl osäker igen och det vill jag inte!

Lugna signaler i förväg om vad som är på gång. Vilket förstås medför att linförigheten innan själva föregåendet ser ut som hej kom och hjälp mig! Usch vad nervöst det börjar bli nu då!  Ja, ja, skit samma bara Deco är glad. Man kan ju avstå också...


I lördags fick vi lite skotträning också. Deco låg, fast inte plats, och jag stod några meter framför. Gick jättebra!

Vi börjar kanskelite fräsigare återspringningar med apporten också. Leker en massa och kör inkallningar med apportbocken. Vi tränar med Lippans apportbock som är lite för stor. Den är det tydligen svårt att springa med, men gallopera med tungapporten går bra!!

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

7 oktober 2008 20:49

Oj! Här tränas för fullt. Inte ska du avstå framförgåendet. På nåt sätt kommer han väl ut framför, det blir säkert bra. Och redan klara med tungapporten! Vi kämpar med metallen. Minna vill inte hålla i den, men det går bra att putta med nos eller tassar. Har hon titta på Junis "gamla" stil?

 
Ingen bild

Helén

7 oktober 2008 22:32

Klara är vi väl inte. Det blir man väl aldrig... men vi grejar lite.
Deco tycker också metallen är läskig, men han hämtar den. Och det skallrar bra när han kommer med den ;)

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

8 oktober 2008 21:14

Du tränar framförgåendet i alla fall - här hemma "tänker" jag mest framförgående, typ att nu borde vi..... inte ett av mina favvomoment!

http://www.kennelhyzz.se

 
Jill

Jill

10 oktober 2008 05:19

Ni är så flitiga!! Och tung apporten redan klar?? Så jäkla bra ni är!! Kram och ta hand om er i höst mörkret som börjar komma!!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Fia

Fia

10 oktober 2008 14:14

Äsch då, det är klart att det går bra! Och alla gör vi misstag......... Lycka till i helgen!!!!!!!!!!

http://www.vickulas.se

 
Mats o Monika

Mats o Monika

11 oktober 2008 19:58

I debuten idag fick Kaxie ett andra pris, 144 poäng, och vi är nöjda :-)
Lycka till nu i morgon!!

http://www.kaxieochili.webb.se

 
Maria

Maria

12 oktober 2008 01:24

Lycka till!!

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

E-B o Mocca

12 oktober 2008 09:36

Tummen hålles... Lycka till!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards