Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

KM

Av Helén - 19 oktober 2008 19:57


I dag har vi tävlat lite igen. KM på klubben i lydnadsklass 1. Alla tävlar i ettan oavsett vilken klass man är i i vanliga fall. Vi vann faktiskt :) 198 poäng!! Domaren var nog lite snäll...  Men kul var det!


Efter KM:et hade vi klubbmöte och det var roligt det också. Vi har haft rätt stora problem med att få till en styrelse för nästa år och det har talats om att vi kanske måste lägga ner klubben. Nu verkar det ha löst sig och nya friska krafter kommer att ta över. Jätteroligt! Vi gamla stofiler kommer att finnas med och hjälpa till om det behövs och det finns många kul idéer på framtida verksamhet. Ett kärt problem är förstås vad vi ska göra för 10.000 Bingolottopengar!

_

TACK för pinntips! Det är alltid lika roligt att få kommentarer på det man skriver. Utan dem vore det inte lika kul att skriva.


Jag kan ju berätta att Deco ALLTID får smarriga grejer från diverse tuber när han hittar en pinne. Ackompanjerat av mina jubelrop förstås. Eftersom pinnarna trots det bara är sådär kul, har jag börjat leka med dem. Inte så mycket när vi spårar, mest vid sidan av. Deco har definitivt fattat att pinnar ska plockas upp och betalas med smarr! Det är bara när vi spårar som det inte är så noga tydligen...

Klicker i spåret funkar inte för mig. Jag har jämt göra med att hålla reda på hunden, linan och mina fötter. Provade en gång men det blev bara pannkaka!


Idén med jublande åskådare i spåret låter intressant. Det måste jag försöka få till. Får väl engagera familjen... eller finns det någon bloggläsare som vill komma till vår åker och jubla lite?


 
 
Anna & Juni

Anna & Juni

19 oktober 2008 21:27

Grattis klubbmästarna!

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

19 oktober 2008 21:31

GRATTIS till klubbmästarna! Vilka superpoäng!

 
Maria

Maria

19 oktober 2008 21:41

Men vilka poäng!! GRATTIS!!!

http://www.goskelpie.se

 
Fia

Fia

19 oktober 2008 22:34

Snyggt jobbat! Kalaspoäng!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Lill + Edit

20 oktober 2008 14:38

Skulle verkligen inte säga att ni fick några snälla poäng! Ni var helt super! och då ska man de poängen! Jag är grön av avund, men vänta ni bara..... ;)

Det är bara att "kalla" till spårträning så kommer Edit o jag och jublar när Deco hittar pinnar!
// Lill + Edit

 
Ingen bild

E-B o Mocca

20 oktober 2008 15:57

Grattis KM-VINNARE - vilka strålande poäng, vi blir alldeles mållösa häruppe i Hälsingland ;-) Nån sa en gång - Avundsjuk får man vara men inte missunnsam. Och det är så sant så, så avundsjuka är vi... men absolut inte missunnsamma så det så!

 
Ingen bild

Helena igen

20 oktober 2008 19:50

Grattis till fina lydnadspoäng! Ang spårpinnarna igen, jag klickar inte heller i spåret utan tränar det separat vid sidan om. Däremot jublande publiken kör vi med i spåret, om på min malliga flat har det funkat jättebra
/Helena (vars hund plockade alla dina pinnar i lägrespåret i våras :-)

 
Akka

Akka

20 oktober 2008 22:07

Grattis än en gång!
Jaa, vi är jättegärna med på "idéutveckling"! Allt för att lyckas med ett förstapris på riktigt... ;-)

http://akkadahlen.blogg.se

 
Biggan

Biggan

20 oktober 2008 22:29

Hej o hå, vad superduktiga ni är. Grattis!!!!

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

21 oktober 2008 12:05

Rackarns vad kul - GRATTIS till brollan, ehh, nä.... kusinen....eller vad det nu blir:)

http://www.kennelhyzz.se

 
Akka igen

Akka igen

21 oktober 2008 17:58

Ps!
Vi kan jubla i spåret också...

http://akkadahlen.blogg.se

 
jennie

jennie

21 oktober 2008 19:59

:D 198 poäng!!! Det var inte dåligt! GRATTIS! Synd bara att det inte var en officiell tävling...

http://myntasworld.blogg.se

 
Jill

Jill

22 oktober 2008 05:24

WOW vilka poäng!! Go girl!!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Ingen bild

Cilla

22 oktober 2008 21:26

GRATTIS!! ROOOOOLIGT!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards