Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Träning på klubben och sommarlängtan

Av Helén - 9 november 2008 12:48


I går bar det av till klubben för HUS-möte och träning. Mötet var snabbt avklarat :) så jag drog till skogen och lade ett spår till Deco. Tre pinnar, en mobiltelefon, en liten mattbit och slut. Snitslarna hängde på tork hemma så jag fick försöka komma i håg var jag hade gått och var jag hade lagt prylarna. Eller kanske helt enkelt lita på Deco!

Dimman hängde i luften och det var otroligt fuktigt men det regnade inte :) Grått, mörkt och otroligt novembertrist...


Medan spåret gottade till sig tränade vi. Deco var riktigt i gasen, det märktes att vi inte varit på klubben på ett tag. Vi började med linf. och fritt följ som närmast kan betecknas som oengagerat och slarvigt. Efter en liten påminnelse om hur det borde vara så gick han sååå bra. Tyvärr blev han väldigt avvaktande när han ska sätta sig, mer beredd på att sätta i gång igen...


Testade en inkallning med ställande och läggande, har vi inte gjort på evigheter. Jädrar vad han bromsade! Tvärnit! Och ett snabbt läggande också så då fanns det ingen anledning att gneta på det ;)

Leta godis bland pinnar, inga problem. Förstås ;)

Donade lite med skällandet, försökte få honom att sitta ungefär vid min sida men det gick inte alls... nöjde mig med att han satt ner framför mig och skällde.

Hoppapport fick vi lite problem med. Jag slängde apporten "för långt" och "för snett" och då tyckte Deco inte att han behövde hoppa tillbaka, så det fick vi traggla en stund.

Nä, jag körde inget kryp... det är lite svårt att komma igång med det. Jag har inte någon bra plan för hur jag praktiskt ska gå till väga. En del idéer och tips har jag fått och jag måste sortera fram i vilken ordning jag ska ta det. Känns som om jag behöver öva mig och Deco på det där klickandet innan jag börjar praktisera det "på allvar". Jag grunnar vidare...


Efter sådär två timmar tog vi spåret. Nä, jag tränade inte lydnad i två timmar, vi hann fika också :)

Nya spårselen satt som en smäck och linan gick snabbt från ny och ren till ny och skitig. Jag kom förstås inte alls i håg var jag hade gått och var jag hade lagt alla föremålen. Turligt nog så ordnade Deco det ändå. Alla prylar markerades, småpinnarna och mobilen! tog han upp och stannade vi resten :) Dutti Snufsegris! Han fixade också de flesta vinklarna utan att ringa dem särskilt mycket. Härligt. Däremot är det svårt att spåra på berghäll och vanlig mossa...

 _

Samuel och Preben tränade också lydnad. Sitt vid sidan, inkallning, ligg och ingångar till sidan. Preben fick ett spår också. 150 meter med grej i slutet. Samuel är så impad av sin "Pölsemannen nummer ett". Han envisas med att gå mitt i spårkärnan! :D Grejen var också kul att hitta!


JAG LÄNGTAR TILL SOMMAREN! Trots ormar, mygg, knott och fästingar...


Tammy och Edvin resonerar


Tammy och Deco


Deco hoppar


Ut i plurret


Deco Krokodil


Anna Klara har fotat utan att blöta ner så mycket mer än sig själv ;) Tack!

 
 
Biggan

Biggan

9 november 2008 17:47

Vilka härliga bilder. KrokodilDeco är bara FÖR söt.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
camilla

camilla

9 november 2008 18:10

Duktig Deco!!!
Jag längtar oxå till sommaren. Hur ska man stå uuuut ;D
Härliga bilder på voffsingarna!! Häftigt krokodilsmil;)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

9 november 2008 19:39

Härligt att spåret gick så bra. Kanske värt att fortsätta utan snitslar. Jag menar att inte blanda sig i i onödan! Deco fixar det så bra själv!!!!

 
Anna & Juni

Anna & Juni

10 november 2008 16:10

Åh, vilka härliga sommarbilder! Vi längtar också till sommaren...

http://www.annaronge.com

 
Akka

Akka

10 november 2008 21:23

Haha, jamen det var ganska så nära att inte bara jag blev blöt! Blöt klänning är väl inget? ;-)
Superkul att det går så bra för er! Kanske speciellt att det går så härligt bra för Samuel och Preben! Det sporrar ju verkligen inför framtiden!

http://akkadahlen.blogg.se

 
Jill

Jill

12 november 2008 05:20

Längtar oxå till sommaren :)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Mona o Kirra

Mona o Kirra

13 november 2008 13:59

Vilken festlig bild på Deco!

http://kirra.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

14 november 2008 08:50

Duktiga spårhunden!!!
härliga sommarbilder!! Längtar!

http://www.goskelpie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards