Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Fy skäms!! ;o)

Av Helén - 26 november 2008 19:56


Inget nyttigt har det blivit i dag. Jag var tvungen att åka till stan så jycksen fick nöja sig med runda med Classe och Edvin.


Lite träning blev det i alla fall :) Samuel vill lära Herr P att lägga tassen på nosen och "skämmas". Fram med plåster att sätta på nosen, godis och klicker. Under tiden satte jag på riset.

Nej, Herr P tyckte inte om att ha plåster på nosen så det gick rätt snabbt att få honom att fatta vad som skulle ske. Han envisas med att ligga hela tiden, för det brukar Samuel gilla att han gör :) Så småningom fuskade han lite och Samuel gick på det! Man vill ju så gärna klicka när hunden är på väg att göra rätt. Blev lite Hitlerhälsning av det till slut... :)


Naturligtvis var jag tvungen att försöka lära Deco samma sak. Plåster på nosen och godiset redo. Vad hittade lillan knäppien på då? Jo han använde förstås sin lååånga tunga och slickade av plåstret! Sådär femtio gånger i rad :(

Jag satte på en större bit och då fick han faktiskt upp tassen i skämsläge. Sedan var det inga problem. Han kunde nästan på kommando "fy skäms", naturligtvis sagt på ett vänligt sätt.

Sedan var riset klart!


I morgon blir det lydnad och kanske ett spår i Åseda :D

 
 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

26 november 2008 20:26

Plåster har jag inte tänkt på.... det var en bra idé! Testa det...

http://www.kennelhyzz.se

 
Jill

Jill

27 november 2008 14:46

Ja plåster var en bra idé bra med lite cirkus konster oxå :)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Biggan

Biggan

27 november 2008 16:53

Helt ok. Jag länkade till dig igår, utan att fråga-fy då på mig. Ja, blir du irriterad eller oxtokig, får jag väl det bort den.
Vilken bra idé med plåster-måste prova senare ikväll.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Gammelmatte Malin

Gammelmatte Malin

28 november 2008 12:26

Hehe, påster var en glimmrande idé. Ska hem och testa det på Pappa Keno "Frost". Jag kände en hund som gjorde Hitlerhälsning om man frågade henne "hur gjorde tyskarna?" , ett uppskattat partytrick förde närmaste :-)Kanske inte helt rumsrent, men men. Krama Herr P. Vi ser frm emot fler spårrapporter.

http://www.cardicted.com

 
Anna & Juni

Anna & Juni

28 november 2008 23:56

Smart med plåster! Ska jag lära Junsa någon dag när vi inte har något bättre för oss

http://www.annaronge.com

 
lotta

lotta

29 november 2008 10:00

hihi...det e ju så gullig konst detdär :) hoppas att vi få se kort?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards