Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 30 november 2008

Advent

Av Helén - 30 november 2008 17:54


I dag har vi varit på det roligaste kyrkobesöket på länge. Samuel går på konfirmationsundervisning, ett ord nästan lika långt som allmänlydnadsinstruktörsutbildning, och då har man vissa plikter både som barn och förälder. En av plikterna är kyrkobesök och måste man så är första advent helt OK att gå.


Jag kan berätta att jag i min ungdom var med i Kyrkans Ungdom i Nyköping. Vi hade hur kul som helst; spelade Iron Maiden, åkte på läger, hade kramorgier och en massa annat bus...  och så gick vi en del i kyrkan också. Sedan dess har det väl mest blivit bröllop, en och annan begravning och skolavslutningar för min del, men jag är inte helt obekant med gudstjänsteriet. Det kan vara rätt trevligt att ta det lite lugnt, sjunga gamla fina låtar och njuta av stämmningen.


I dag bjöd gudstjänsten på en farbror som läste dagens text i racerfart. På småländska :) En dam som läste något annat och blev rejält avbruten av organisten som klämde i med Hosianna så det tjongade i kyrkan mitt i allt läsande. Vi satt långt fram så vi såg minen på henne som läste... att jag inte dog av skratt!

Kören var en tapper skara... en del sjöng solo hellre än bra, och en manlig solist som var så ofantligt duktig att han räddade hela showen. Det var rysvarning på hans sjungande. Underbart! Marcus Kroon tror jag han heter. Kom i håg var ni läste om honom först.

 _

Hundträningen brann inne i dag. Det är så rysligt segt när vädret är som det är. Men vi har tränat lite i veckan som var. Inkallning med stå, kryp, ff och GÅ!

I torsdags fick Deco ett spår som Sofie fixade åt oss. Två pinnar i högt och väldigt kort gräs, krondike och jag hade ingen aning. Ca 1½ timme gammalt och det gick såå bra! Deco jobbade koncentrerat och fixade både vinklar och nedtrampade pinnar :)


Vi körde lydnad också, utan plan. Det måste vi sluta med. Blir bara trams och flams om jag inte planerar mer... Bååring men så är det. Så nu kommer planen: eftersom jag tänkte tävla lägre i typ april (om jag kommer med) så vore det kul att fibbla med lite annat än brukslydnad i vinter. Jag menar, hur kul är det att köra kryp och skott i fem månader? Då får det bli lite vanlig lydnad också. Alltså tävla trean. Efter en koll i tävlingskalendern visar det sig att lämpliga tävlingar inte finns annat än i februari. Liiite tidigt kanske, eller i april -  men då är det lägredags förhoppningsvis... Då återstår frågan; hinner vi få till tävlingsklara vittringsapporteringar, fjärr, inkallning och sitt i grupp? Hmm... rutan var det visst också... Ja, vi får väl se!


 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

1 december 2008 19:14

Visst är det segt med det här mörkret och slabbet!!!! Ingen större lust att träna lydnad. För vår del blir det några moment inne och spår går väl alltid att få till i skogen om det inte är snö. Vi kallar det för mörker-lov!!

 
Maria

Maria

1 december 2008 20:05

Kör hårt & satsa fullt :) :)

http://www.goskelpie.se

 
Akka

Akka

3 december 2008 11:22

Igår var det ju ett riktigt hundväder... Undrar varför man säger så egentligen! Ingen människa skulle väl vara ute och träna hund igår?? *tänker lite på när vi galna människor tränade sök på klubben* ...eller det kanske är så att bara hundmänniskor tar sig ut i dessa väder? Tål att tänkas på!
Jaa, Markus är en riktig pärla!! Han har guldmedalj i "gåshudssång"...

http://akkadahlen.blogg.se

 
Ingen bild

Helén

3 december 2008 12:26

Ähum... Somliga tränade i går, trots vädret :) En baggis jämfört med sökvädret, i går var det ju nästan varmt! :) :)

 
Anna & Juni

Anna & Juni

4 december 2008 15:36

Klart ni blir klara. Klar blir man ju alltid bara man anmäler sig ;)

http://www.annaronge.com

 
jennie

jennie

7 december 2008 17:57

Angående kyrkbesök så är ni välkomna till Lenhovda kyrka nästa söndag, då ska Fabbe hämta barnens bibel!
Marcus Kroon är Lenhovdapojk så här är han redan känd! ;-)
Kramar!

http://myntasworld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards