Dagar med Deco

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Helén - 9 mars 2009 20:16


är det en alldeles speciell dag. För exakt två år sedan for vi till Fia och Vickulas kennel och hämtade Deco. Min egen chokladråtta och första brukshund. Han låg som en liten brun prick i soffan och var världens sötaste! Jag som tyckte kelpies var så fula! Undrar var jag hade fått det i från. Det tycker jag inte nu längre :) Jag kan fortfarande sitta och titta på honom och bara njuta av hur fin han är. Efter en stund brukar han snegla på mig och hoppa ner och lägga sig på golvet i stället. Det är väl inte så lätt att sova om någon sitter och glor?

Jag fick precis det jag ville ha: en snabb, smart, arbetsvillig och lagom stor hund med lagom mycket päls :)

Karriären som brukshund har väl inte mer än börjat, men planerna och ambitionerna är många och vi får se var det slutar.


I dag såg jag en underbar syn

De är på väg tillbaka, det finns hopp!

_


Vi firade den speciella dagen i dag med hämningslös bollek

 



Och så fick jag till en springbild med hela Deco på :)



Nu väntar vi otåligt på att den eländiga snön ska töa bort så vi kan lägga spår och kanske anmäla oss till en lägretävling så småningom

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards