Dagar med Deco

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Helén - 22 mars 2009 21:29


I går tränade vi på klubben. Det var härligt väder och mycket trevligt folk som hade hittat dit :)

Jag började med att lägga ett spår till Deco. 500m och fyra pinnar. Det fick ligga och gotta sig i solskenet i två timmar medan vi tränade lydnad och fikade. När vi väl gick det tänkte jag att det kanske var för svårt, för långt, hade legat för länge och att den stackars jycken kanske var trött efter allt gnetande på planen i värmen. Ja, Deco tyckte det var varmt! Det var sådär sju grader... vi hoppas (kanske) på en kylig sommar. I alla fall när vi ska tävla ;)

Hur som helst så gick spårandet så BRA! Näsan hade han som vanlig en halvmeter över marken, men han gick för det mesta där han skulle och hittade alla pinnar utom en.

 _

Lydnaden fungerade också som vanligt. Det känns som om hans "problem" har att göra med "konstig miljö" och därmed eventuellt annorlunda matte. På klubben är det i alla fall helt OK att träna hur mycket och länge som helst :)

Vi petade i det mesta från klass III och lägre. Krypa glömde jag visst kom jag på nu... Tungapporten hämtade han i flygande fläng, men han håller det rätt så löst så den glider ner på ena sidan. Det tyckte han var jobbigt, men han fixade det ändå :)

Sitt under gång ska jag inte köra alls på ett tag! Han går och väntar på det hela tiden och därmed blir ju friaföljet lite släpande... Jag känner också att jag går annorlunda när jag tänker klämma fram ett "sitt", förbereder mig själv, och det märker han förstås. Att det ska vara så svårt att bara gå rakt fram! Inkallningarna blir gärna på diagonalen också eftersom jag tydligen vinglar åt sidan varje gång jag går i väg...

Det var med en härligt skön känsla jag styrde kosan från klubben i går. Deco var också nöjd och glad och tillbringade resten av kvällen nannandes under bordet.

_

20.15 ringde jag Maria m Kylie för att resonera lite om världsproblemen.  Det är ju ett omfattande ämne så det tog lite tid innan vi var klara. Närmare bestämt kl 03.00 Definitivt rekord!  Du kunde kommit hit i stället Maria :)

Om nu alla bara tycker som vi, och gör som vi bestämmer, så ska nog det mesta lösa sig! Tack Maria :D det gör vi om! Fast kanske öga mot öga någon dag ;)

När man skaffar en Vickulashund så får man en massa härliga vänner överallt. Bloggandet är ju också ett jättebra sätt att hålla kontakt. Hoppas vi alla kan träffas igen till sommaren, om inte förr!

 _

Dagen i dag har varit riktigt usel! Kanske beror det på den nattliga telefonfesten? Eller inte, men jag har suttit på ryggen i soffan med jordens migrän hela dagen. Samuel tog ut hundarna och resten av familjen höll sig ur vägen. Nu är det natti natti och så tar vi nya tag med bl.a tandläkarbesök i morgon :( :(



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards