Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Kängor

Av Helén - 7 september 2007 19:39


I dag har vi varit på stan. Inga sensationer, Deco fick mest ligga i bilen medan jag investerade i ett par SVINDYRA kängor, modell Lundhags och ett par Fjällrävenbrallor. Ni skulle ha sett försäljargrabbens min när jag sa att mina gamla byxor hade krympt. Han påpekade att Fjällräven inte brukar krympa... Nä men det har mina gjort, i alla fall runt midjan... Nåväl, jag fick tag i ett par nya som passade. Ska ormarna få in ett hugg på mina ben så får de hoppa upp, höga kängor blev det. Hoppas bara de är varma på vintern också!


I träningsväg har jag inte gjort mer än det gamla vanliga: lydnad och spår. Jag fick ett nytt tips angående hålla apporten på kursen i tisdags. Jag matar med massor av godis, håller fram apporten och berömmer när han håller den stilla. Det gick väl sådär till att börja med. Till slut plockade jag fram klickern och då blev det  l i t e  bättre. Bara att fortsätta antar jag.


Jag blir inte riktigt klok på Decos spårande. Han fick ett riktigt mossaspår i går. Låg ca en och en halv timma, inte särskilt mycket vind och lagom soligt och skönt. Han spårade jättebra bitvis, men rätt som det var så gick han bara av spåret och flummade omkring en stund, ser ut som om han letar efter spåret med synen, han spårar inte vad jag kan se. Till slut sa jag till honom att spåra och då gjorde han det ett tag, sen var det likadant igen... Jag fattar ingenting. Är spårandet ointressant och tråkigt (tror jag inte), är det för svårt, för långt, rådjur???  Vad gör man?


En positiv grej är att jag ofta får "beröm" för Decos braiga av -och- på knapp. Och det stämmer ju, han är suverän på att bara lägga sig och somna när inget händer. Men det är ju också kul att andra märker det och tycker att det är positivt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards