Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Elitspår

Av Helén - 16 september 2007 12:35


Fy vilket burrigt väder det är i dag! Regnigt, blåsigt och grått. Edvin och Classe har precis åkt Växjö för att spela fotbollsmatch mot Öster, Classe är nog mest linjeflaggare och Edvin spelar.


Nu börjar förberedelserna för helgens tävling ta fart. I går var vi i skogen och fixade våra elitspår hela dagen med Linda och Jonas och alla hundarna. Deco for omkring värst förstås. Härligt mumsiga, geggiga diken fanns det också några av. Linda och jag gjorde om vårt spår IGEN! Men den här gången tror vi att vi har fått till det riktigt bra. Ganska lätt terräng, vi lyckades undvika det gräsliga hiet med gammal sjöbotten. Det går knappt att ta sig fram där, men kluriga vägar hoppas vi att vi har fått till. Vi får väl se vad den tävlande tycker på söndag...

Det är ju helt plötsligt både lättare och roligare att lägga spår när man inte behöver hålla femtio meter mellan pinnar och vinklar.


Linda kontrollgick spåret en extra gång medan jag vallade en uppletanderuta till Deco och Spigge. När jag var färdigvallad gick jag och satte mig i slutet på spåret och väntade på Linda, Deco och Spigge. Det var så roligt att se dem komma, Deco gick först och spårade. Och hittade Matte i slutet!!! TJOHOOO!


Efter lite vila och vatten så körde vi lite uppletande med valpisarna (fast Deco är ju stoor och kan kissa högre än alla andra). Lite trötta var de allt, men Deco hade både näsan på och fräs i benen fortfarande. Spigge var lite mer oförstående, han hade aldrig letat efter Nalle Phu i skogen förut, han var helt inställd på en dummy :o) Men tillsammans så löste vi det också, mera träning får det dock bli för de båda, förstås!


Lippan var med husse på hans spår och badade förstås också i dikena. Och vad händer då? Jo naturligtvis så kliar det. Fatta att jag har en Golden som inte tål vatten! Så nu knaprar han cortison IGEN  :o( 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards