Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 28 september 2007

Härliga höstdag

Av Helén - 28 september 2007 19:38


För det mesta gillar jag inte hösten, även om den är mycket bättre än vintern, men i dag har det faktiskt varit rätt skönt ute. Jag hann ut och träna innan regnet kom. det blåste lagom mycket, så mycket så att det gick supperänt att köra uppletande och tillräckligt mycket för att inga knott skulle visa sig :o)


I onsdags så fuskade jag ju lite på grundkursen och då var det så mycket knott att jag aldrig har varit med om maken, och då har jag ändå varit med om mycket knott i mina dar´. Det var stora moln med knott, våra kläder täcktes av tusentals svarta odjur, de kröp in i varje liten vrå de kunde hitta, det gick inte att vara ute! Snälla vädergudarna: kan vi få lite kallare väder nu? Bara så kallt så att insekter och ormar nattar in för vintern, inte så att det blir halt och hemskt på vägarna. Tack!


Vi hann minsann med att träna innan kursen också. Tre steg ff, apportering, hopp, inkallning. Gick bra, han är dutti´.


I dag körde vi också lite lydnad efter promenixen, och då kunde lilla Deco faktiskt gå fem steg ff, utan att slänga ut rumpan! Hurra det tar sig! Platsu. gång går bra, ståendet också. Pigg o gla´ varenda da´ är han också. Dessutom är han ju ganska nyvägd, det klarade vi av när vi var på stan förra veckan. Lite miljöträning på djursjukhuset är aldrig fel: 18,8 kg var det på vågen. Kanske skulla kolla höjden någon dag också.



Glad höst på er!

 
 
Ingen bild

Linda

2 oktober 2007 07:50

Jag vill bara passa på att tacka för att du vikarierade för mig på grundkursen. Du anar inte hur mycket det betyder att ha vänner som ställer upp när det krisar till sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards