Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Jobbiga tider...

Av Helén - 1 mars 2009 15:24


En sjukskriven och en arbetslös. Hur ska det gå? Classes jobb tänker sparka ytterligare 40 personer. 25 har redan fått sluta. Om ett par veckor vet vi om han får stanna kvar på jobbet, just nu är det mesta ganska oroligt och tråkigt. Hur blir det med boende, hundarna, livet? Vad gör vi om något går sönder här hemma, typ tvättmaskinen... värmepannan... bilen? Usch inget roligt att tänka på och inte veta...


Vädret och humöret inbjuder inte till träning, så det har det inte blivit något med alls denna veckan. Preben går mest runt och piper efter den snygga bruden som luktar gott någonstans. Sedan några dagar har Deco också börjat hjälpa till. Båda stimmar runt och vill ut och leta reda på henne...




 
 
Ingen bild

Linda Granath

1 mars 2009 17:15

Vi hjälper till att hålla alla tummar för att Classe ska få vara kvar på jobbet. Jag förstår att det känns väldigt jobbigt nu. Ovissheten är nog nästan värst. Vi tänker på er. Kram Linda och Jonas

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

1 mars 2009 18:48

Hoppas att Classe får vara kvar på jobbet. Bättre tider och att Sverige rullar igång vore inte fel. Härliga badbilder mitt i vintern!

 
Fia

Fia

1 mars 2009 19:47

Det lät tråkigt... Hoppas att det ordnar sej till det bästa!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

jennie

1 mars 2009 22:45

Det där lät inte roligt. Vi håller tummarna för Classe nu då!
Kramar!

 
camilla

camilla

2 mars 2009 11:17

Nej fy vad trist!! Vi hoppas att han får vara kvar!! usch vilka tider det är nu!

Ändrade i min omröstning så nu finns ett till alternativ. Tack för tipset :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

2 mars 2009 13:58

Uff, trist o tråkigt, håller tummarna för att det löser sig, det tär att gå och oroa sig...
Kram
från oss i "norr"

 
Anna & Juni

Anna & Juni

3 mars 2009 21:33

Oj, hoppas Classe får behålla jobbet! Verlkligen svåra tider, vi hade ytterligare uppsägningar på jobbet idag t ex. Snart vänder det nog, håller tummarna för det i alla fall!

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Lill + Edit

4 mars 2009 17:29

Hoppas också att jobbet finns kvar.
Deco ser ju skräckslagen ut..... den fina isen har blivit äckligt kallt vatten ;)

 
Mona & Kirra

Mona & Kirra

5 mars 2009 16:21

Det låter inte så roligt. Håller tummarna för er. Roliga bilder , håller med om att Deco verkar tycka det är lite kallt om fötterna.

http://kirra.bloggagratis.se

 
Jill

Jill

6 mars 2009 04:53

Jag vet hur du känner dig om 1 vecka ungerfär är jag arbetslös.... Inte kul men jag försöker tänka positivt och håller tummarna för er att det kommer att lösa sig ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards