Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Andrum...

Av Helén - 7 mars 2009 20:49


Vi har fått lite andrum från den ekonomiska katastrofen. Classe fick behålla sitt jobb ett tag till :)  Skönt! Nu hoppas vi att det ska vara lugnt ett tag. I dessa tider kan ju vad som helst hända, men för tillfället så känns det lite bättre.

_

Vädret suger fortfarande megaballe (som en av mina bästisar gärna säger) Snön är som socker och för varje steg man tar glider man bakåt lika långt :(

En av mina allra bästaste bästisar, dvs. Deco tycker det är underbart! Han borde bo i Norrland. Värme är som bekant inte hans bästa grej heller. Promenixarna tar på krafterna minsann. I alla fall för mig.


Vi har promenadtränat lite grann. Vi tränar i samband med promenaderna alltså. Det går så där. Med tanke på det sockriga underlaget försöker jag hitta någon någorlunda snöfri plätt att vara på. Det är oftast en parkering och på parkeringar är det liv och rörelse i bland. Deco är ofta väldigt ofokuserad och splittrad då. Jag är inte heller som vanligt på sådana platser, och det inverkar förstås. Måste försöka komma in i den vanliga känslan även där.


Vi tränade på en grusgång i går. FF fram och tillbaka, inkallningar och sitt under gång. Jag försöker verkligen göra det där sättandet tydligt, men ju mer jag försöker desto mer fel blir det och nu har han börjat med att lägga sig när jag säger sitt. När jag bara körde på utan att försöka göra det tydligt så gjorde han rätt varje gång... ?


Fick för mig att träna krypet också. Det var lite blött och läskigt för Prinsessan Deco, så det gick inte alls bra. Jag försökte vara lite snäll och flyttade till en bit gräs i närheten. Det var förstås lika blött där och Deco ville inte krypa! Han ville inte ens lägga sig. Hmm.... vad göra? Med mild övertalning och utan att bli det minsta irriterad (det tar sig)  "tvingade" jag honom att göra det ändå. Krypet blev väl lite luftigt men det kändes som om vi var överrens till slut. Phu!

Han är svår min lilla godisgris. Han slingrar sig som en mask när han inte vill göra något. Blir man "arg" så fjäskar han ihjäl sig och sedan får man ägna sig åt att bara bli sams igen och träningen kan man glömma. Vilket kanske är hans taktik för att slippa? Därför kändes det så bra att vi kom igenom det där med att lägga sig där det inte var heeelt torrt utan en massa cirkus :)


Deco är inte särskilt rädd för vatten annars minsann!

Anna-Klara tog fotot

_


Här får ni ett par snöiga bilder i väntan på våren (som inte är allt för långt borta hoppas jag :)


 



Bästisar!!?

 
 
jennie

jennie

7 mars 2009 22:42

Skönt det där med Classes jobb! :-)
Sjukt coola bilder må jag säga!
Nattis kram!

http://myntasworld.blogg.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

8 mars 2009 01:25

Skönt med Classes jobb! Jättefina bilder!

http://www.annaronge.com

 
Jill

Jill

8 mars 2009 06:30

Skönt Classe!! Och det är nog en jäkla lång tid innan det är barmark här pust!! Vill faktist kunna spåra nu men icke!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

CIlla

8 mars 2009 11:42

Skönt att Classe får behölla jobbet! Ett orosmoment mindre. "suger megaballe" rular! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards