Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Drama!

Av Helén - 24 mars 2009 20:40


Här sitter man i godan ro och surfar runt när det idiotringer på dörren. Någon vill verkligen att vi ska öppna, och det fort! Det visar sig att det är grannen tvärs över vägen: ring brandkåren, det brinner i skorstenen!!! Hjälp!


Classe stängde alla luckor till pannan, jag ringde 112 och slängde ut hundarna i bilen. Huset fylldes sakta med röklukt och ungarna vimsade ut och in i huset och alla försökte få katten Sture att hålla sig ute. Ute!? I helvete heller, jag ska in och käka! sa Sture

Jag hämtade mobilen, klädde på mig en massa kläder och hängde kameran om halsen. Ungar, hundar, katter, mobilen och sedan kameran, det är tydligen prioordningen ;)


Jag blir alltid lugn när det händer något sådant här. Full koll för en gångs skull. Annars är det oftast noll koll tycker jag. Nu kom jag mitt i allt ihop ihåg att ringa återbud till utvecklingssamtalet i skolan vi skulle åkt på i kväll. Läraren skulle promt bestämma en ny tid på direkten, fast jag berättade att det brann hemma hos oss och att brandkåen var där. Jag visste egentligen inte hur illa det var med branden då...

Så där stod jag med almanackan medan det sprang brandmän i huset. "Vi kommer om inte almanackan brinner upp och jag glömmer bort datumet" sa jag till henne. Ja men då får jag skicka en lapp med Samuel och påminna...  :O





TACK vare hurtiga grannar på kvällspromenad så blev det inte någon större brand av det. Jag missade helt eldkvasten i skorstenen. Det mest dramatiska jag var med om var när brandmännen puttade ner en takpanna som gick i tusen bitar.



Nu får vi så klart inte elda förrän sotarmästaren varit och kollat att skorstenen är OK. Det hoppas vi verkligen, annars blir det dyrt!

Vi är så glada och tacksamma för att det inte blev värre!

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

24 mars 2009 21:49

Oj, hur kunde det hända?!?! Ja du måste ha låtit väldigt lugn i telefon, när du pratade med läraren eftersom han inte kunde höra på tonen att det var allvar och ville fortsätta att prata om nya tider mm!

 
Jill

Jill

25 mars 2009 05:43

Hihi här kan allt hända ;) Skönt att det gick bra ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Biggan

Biggan

25 mars 2009 09:20

Men, vad läskigt. Tur att allt slutade bra. Ja, kära nån börja diskutera tider till träff, när det brinner. Du måste ha låtit hellugn.

http://biggan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

25 mars 2009 15:38

Men fy katten vad otäckt! Eld är inte att leka med, tur att det gick bra.
Jag har kommenterat din fråga om rutan i min blogg... vi testar en hel del jag o Mocca, hon är ju min första "lydnadshund" som ska komma längre än till ettan ;-)
Ha det!

 
Ingen bild

Cila

25 mars 2009 19:09

Soteld? Skönt att det löste sig till slut! Kram

 
Mona & Kirra

Mona & Kirra

25 mars 2009 20:57

Men fy vad dramatiskt.Tur att det ordnade sig. Skolan kan ju ibland ha en lite snäv bild av verkligheten.

http://kirra.bloggagratis.

 
Fia

Fia

25 mars 2009 21:26

Herre gud!!!! Vilken tur att det gick bra!

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

26 mars 2009 07:11

Oj vilken dramatik! Tur att det gick bra! Bränder är verkligen min stora skräck :/

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Lill + Edit

26 mars 2009 12:01

Skönt att det inte blev värre!!
Hoppas nu också att rökkanalen är tät så ni inte måste slamma eller sätta in en ny kanal.
Kram på er!

 
Maria

Maria

26 mars 2009 23:02

Vilken tur ni hade!!!! Tänkt om det hänt på natten när ni sovit, usch!!

Kram

http://www.kennelwalkabout.se

 
camilla

camilla

27 mars 2009 03:52

Men hjälp!!!! Tuuur att det inte var värre!!!
Eld är största fasan för mig!
Åh ,jag blir anfådd bara av att läsa om eran bravad!
Håller tummarna att skorstenen är hel!
Kram!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards