Dagar med Deco

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Helén - 1 april 2009 23:04


Tänkte bara slänga in en liten träningsrapport. Vi körde på en parkering i dag. Folk gick förbi, truckar körde i närheten och solen sken. Träningen gick rätt bra trots att Deco tyckte det var VARMT! Vi höll inte på så länge, faktiskt så blev jag också lite svettig...

Det är ett irriterande faktum att vi har slappat till oss. Ligg ner vid sidan går sakta, sitta fot är som sagt förflyttat till hälposition, sitt upp går inte så värst fort det heller.... Alltså har vi börjat om med grundgrejor. Suck! Varför kan det inte vara färdigt när det väl är inlärt? Bara sitta som en smäck resten av livet!

När vi hade tränat klart tyckte Deco att det var lagom att bada lite. Han for ner i världens surpöl och mummade omkring. Fast hans pälsfärg döljer det mesta så såg jag ändå hur skitig han blev så vi tog en tur till sjön. HURRA!

Jag borde haft med mig kameran. Deco blev så lycklig och skuttade glatt ut mellan isflaken. Plasktime! Han fick hållas i ca 30 sekunder sedan gick vi hem och torkade oss.


I går var vi vid bäcken i skogen. Finaste Deco svalkar fötterna



Preben vill INTE bada, så han hoppar över i stället



Hoppsan!



 _

Tack för alla kloka kommentarer angående tik+hane? Det verkar som om att de som är mest negativa till kombinationen hane och tik inte själva har haft den kombinationen, mig själv inräknat. De som har provat på det är inte lika negativa.

Biggan tog upp frågan om två hanar och en tik. Det kan kanske bli trubbel om de får för sig att gå och spänna sig mot varandra? Den tanken har inte slagit mig alls, men den risken finns förstås.

Att låta hanarna träffa löptikar och kolla vad som händer är också en utmärkt idé.

Jag funderar väl vidare ett tag till.


 _

I dag var det också stora operationsdagen. Edvin opererade bort sin knäknöl. Allt gick jättebra. Han åt glass, somnade om, vaknade och käkade middag, åkte rullstol till bilen, hängde med till MC Donald´s, ringde hem och han kom sedan inte i håg nästan något av det. Nu börjar han klarna lite mer och nu börjar det också göra rejält ont i såret. Han vill gå till skolan i morgon, vi får väl se hur han mår...


I morgon blir det spår och lydnad :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards