Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Hektiskt!

Av Helén - 21 april 2009 20:01


Träning, träning och mera träning. Som sagt en liten anmälan eller två gör underverk för motivationen.

I går var vi på klubben och tränade. Deco kom på helt nya grejer... t.ex så visste han exakt hur man utför rutan; man springer en bit, stannar när man tycker att det passar och sedan väntar man på mattes lyckliga tjut och bollen! Kunde funkat, men han stannade fem meter för tidigt... suck.

Vi körde budföring med skott också. Där tyckte Deco det var en bra idé att kolla vem det var som stod där och pangade... suck.


Metallen var rolig  :)



Ett spår blev det också. Av logistiska skäl blev det så att jag lade ut det själv utan peppning. Pinnar, burkar och kvällsmat. 600 meter kanske, jag tappade räkningen efter ett tag.. :(

Det gick sååå superbra... i början. Ända tills vi kom till en mossbeklädd väg som jag hade traskat rakt över. Där gjorde Deco en supersnygg vänstervinkel och drog i väg på promenad. På tävling hade vi hamnat i Långtbortistan. Det syns ingen skillnad på honom när han spårar det ena eller det andra. När jag frågade vad honom vad han höll på med så såg han mycket förnärmad ut och svarade "ser du inte att jag spårar kärring"!  Antagligen rådjur... :(

Efter lite strul så hittade han spåret igen och spårade sååå superbra igen.  Suck.


_

I dag var vi hos Sofie och tränade. Löptikar i området och mycket att lukta på. Lika bra att träna med sådan störning också. Det kan dyka upp på vilken tävlingsplats som helst.  Heeelt plötsligt hade Deco aldrig hört talas om vittringsapportering. Suck. Körde lite här hemma sedan också och då gick det bättre, i alla fall fläckvis.

Fjärren är fortfarande blä. Dessutom hade jag bara kommit i håg hälften av de tips jag fick av Sofie förra gången :( SUCK!


 Det mesta gick bättre när jag inte tränade! Hur kan det vara så?

 
 
Sophie

Sophie

21 april 2009 20:36

Härligt :-)
Tänkte ta mig ut till klubben igår, men hade lite försenat möte i Ramkvilla så jag kom därifrån vid 6 och kom inte hem förren kl7... så det blev inte riktigt av!
Vi ses kanske i helgen?
Sophie

http://sophiesoph.blogg.se

 
Jill

Jill

22 april 2009 18:35

hörru tjejen ta nya tag och på´t igen ;) Ibland gå det bara så himla tokigt... Men det kommer ljusa stunder efter mörker ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Irene & MInna & Jenni

23 april 2009 11:25

Visst är det bra när man anmält sig till tävling!!!! Då tränar man ofta!

 
Biggan

Biggan

23 april 2009 12:36

Jag är SÄKER på att du överdriver til 200%. Jag kanske t.o.m ska säga grattis redan nu-i förväg, alltså.

http://Bumerangs.se

 
camilla

camilla

25 april 2009 22:31

Ja visst är det knepigt?? Men jag märker samma sak med B. Han går mycket bättre när det är glest mellan träningspassen :)
And by the way så tror jag inte alls att du behöver vara orolig inför tävlingen :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards